انتقاد از خلف‌وعده تحویل پروژه تله‌کابین کرمان

کرمان- ایرنا- اعتراض به تحویل نشدن به‌موقع تله‌کابین کرمان در حالی در نشست علنی شورای این شهر مطرح شد که برخی اعضای شورا این موضوع را نگران‌کننده و دلیل آن را «گرو نگه‌داشتن این پروژه» می‌دانستند.

به گزارش ایرنا، یکصد و بیست و هفتمین نشست علنی شورای شهر کرمان در روز دوشنبه چهارم دی ماه این بار نیز موضوعات مختلفی را در بر می گرفت که یکی از آنها عملی نشدن وعده سرمایه‌گذار پروژه تله کابین شهر کرمان در موعد تحویل این پروژه بود.

پروژه احداث تله‌کابین در بلندترین نقطه کوه های مسجد صاحب الزمان از هشت سال پیش در حالی آغاز شده که براساس گزارش ها ابتدای امر قرار بوده یک فروردین ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد و هر بار به دلایلی این اتفاق نیافتاده است.

محمد امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدای شورا در دستور کار بود بحث سرمایه‌گذاری و تعیین تکلیف پروژه تله‌کابین بوده است.

وی ادامه داد: در مورد پروژه تله کابین، موعد تحویل پروژه در تاریخ یک فروردین ۱۴۰۱ بود که سال گذشته با تمدید یکساله آن موافقت و مقرر شد ابتدای فروردین ماه امسال در اختیار شهروندان قرار گیرد که در نهایت قول دادند پایان شهریور ماه تحویل می‌دهند اما باز قول دادند در سالگرد شهید سلیمانی این پروژه تحویل می‌شود.

امینی زاده افزود: البته انتظار بود این اتفاق بیافتد اما دیروز در گزارشی که سرمایه‌گذار ارائه داد اعلام کرد این پروژه به سالگرد نمی‌رسد و به احتمال تلاش می‌کنند تا عید تحویل دهند.

انتقاد از خلف‌وعده تحویل پروژه تله‌کابین کرمان

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: نکته مهم در مورد پروژه تله کابین خلف وعده سرمایه‌گذار است که حدود ۹ ماه تاخیر اتفاق افتاده؛ سرمایه گذار هربار دلایل جدیدی می‌آورد و می گوید به طور مثال محوطه بالا آماده نیست، در حالی که این محوطه ربطی به قصه پروژه تله کابین ندارد؛ این دلایل نگران کننده است و شُبهه گرو نگه داشتن پروژه را برای تعیین تکلیف پروژه هتل بام در اذهان عمومی تقویت می‌کند.

وی بیان کرد: در قصه هتل بام هم نظر شورا و ایرادهای حقوقی که داشته به مجموعه سرمایه‌گذاری و استانداری اعلام شده است.

انتقاد از خلف‌وعده تحویل پروژه تله‌کابین کرمان

تاثیر منفی حفاری‌های فیبر نوری بر زندگی مردم کرمان

اما گلایه از نحوه اجرای پروژه فیبر نوری نیز این بار موضوع مهم نشست علنی شورا بود، محمدرضا کُمساری نایب رییس شورا با سئوال از رامین امیرمداح معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمان که به نمایندگی از شهردار در این نشست حضور داشت موضوع اجرای فیبر نوری توسط شرکت «های وب» را پیش کشید و از تاریخ زمان‌بندی آسفالت حفاری‌های ناشی از اجرای این طرح جویا شد.

وی ادامه داد: این حفاری برای مردم به واقع مشکل ایجاد کرده است، قول دوستان این بود که طی ۲۰ روز طرح اجرای فیبر نوری انجام و در ۲۰ روز هم حفاری‌ها جمع شود.

نایب رییس شورا تصریح کرد: به شدت زندگی مردم و رفت و آمد آنان تحت تاثیر حفاری‌های ناشی از فیبر نوری قرار گرفته و برای بحث موتور سیکلت‌ها نیز خطرات جانی به دنبال داشته است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمان هم در جواب کمساری گفت: یکی از اصلی ترین اهداف شهرداری در خصوص اجرای این پروژه فیبر نوری رفاه حال مردم بود که شورا هم در جریان است اما در یک نقطه‌ای ما اجباری داشتیم که با توجه به نزدیک بودن سالگرد شهید سلیمانی سرعت کار بالا رود و هر چه زودتر شهر از وضعیتی که داشت خارج شود.

وی بیان کرد: در خلال اجرای طرح پروژه فیبر نوری با توجه به سرعت بالای این کار ایرادهایی ایجاد شد که ما نیز آن را قبول داریم، های وب می‌توانست کار را ظریف‌تر پیش ببرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

حفاری‌های ناشی از فیبر نوری تا ۲ ماه آینده آسفالت می‌شود

انتقاد از خلف‌وعده تحویل پروژه تله‌کابین کرمان

مداح در عین حال تاکید کرد: حفاری‌های ناشی از اجرای پروژه فیبر نوری به طور قطع تا ۲ ماه آینده آسفالت خواهند شد.

های وب پیگیر رفع مشکلات حفاری‌های فیبر نوری نیست

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای کرمان نیز در این نشست در ادامه صحبت‌های کمساری گفت: همه ما از نحوه اجرای پروژه فیبر نوری گلایه مندیم، زمانی که های وب پیگیر مجوز از شورا بود هرچه شورا می‌گفت قبول داشت و اکنون که کارش انجام شده به نظر می‌آید خیلی پیگیر موضوع نیست.

وی ادامه داد: نیاز است شورا و شهرداری جلسه‌ای را با حضور مدیرکل مربوطه(ارتباطات) برگزار کنند و تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره کل ارتباطات اصلاح شود.

رشد ۳۰ درصدی تصادف موتورسیکلت ها

انتقاد از خلف‌وعده تحویل پروژه تله‌کابین کرمان

علیرضا نادری رییس شورا هم در ادامه به گلایه از نحوه اجرای پروژه فیبری نوری پرداخت و افزود: این حفاری ها با این شکل بسیار نامنظم و آشفته‌ای که در کرمان انجام شد، تصور نمی‌کنم در هیچ کجای کشور انجام شده باشد.

وی ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی‌های وسیع به مردم به خصوص موتورسیکلت سواران می‌شد تا مواظب این حفاری‌ها باشند، طبق آمار ۳۰ درصد تصادفات موتور سیکلت‌ها بعد از اجرای این پروژه در سطح این شهر بالاتر رفته است.

موضوعات مالی باید با جدیت بیشتری دنبال شود

اما در ادامه جلسه حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان نیز دغدغه جدی خود را در زمینه مسائل مالی، اقتصادی و بودجه شهرداری مطرح کرد و گفت: موضوعات مالی باید با جدیت بیشتری در شهرداری دنبال شود؛ در مورد درآمدها و هزینه شهرداری که براساس قانون جدید ابلاغ شده شهرداری موظف است هر ماه تا سیزدهم ماه بعد گزارش درآمدها و هزینه‌ها را به شورا به صورت مکتوب ارائه دهد که تا الان این اتفاق نیافتده و شهرداری هنوز یک گزارش ماهانه از هزینه و درآمدش به شورای شهر ارائه نکرده است.

سایر موضوعات صحن علنی شورا

در ادامه درخواست شهرداری در زمینه برگزاری مناقصه برای خرید لوله و اتصالات اجرای شبکه آب خام شهرداری نیز از دیگر دستورکارهای این نشست شورا بود که تصویب نشد؛ در جریان این موضوع نادری رییس شورا گفت: در استان کرمان حدود سه کارخانه وجود که لوله‌های باکیفیت تولید می‌کند و بهتر است شهرداری از آنها این لوله‌ها را تهیه کند که با کیفیت هستند.

امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا نیز گفت: بر سر اصل این موضوع که بر روی شبکه آب خام امسال هم هزینه شود مخالف بودم، به نظر می رسد باید تاملی در این موضوع شود.

کمساری نیز گفت: یکی از ضرورت‌های راه اندازی اجرای شبکه آب خام این است که آب چاه‌هایی که در سطح شهر داریم با هم متفاوت است و با اجرای این شبکه انتقال آب به خوبی انجام می شود و کیفیت آب نیز بالا می رود که کاری زیرساختی برای شهرداری در حوزه فضای سبز محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha