ساحل پیمایی سراسری بانوان وزارت نیرو در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - ساحل پیمایی سراسری بانوان وزارت نیرو یادواره شهدای صنعت آب و برق امروز (دوشنبه) در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سواحل زیبای جزیره قشم برگزار شد.

مالک حسین زاده روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این همایش ساحل پیمایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در این رویداد ورزشی ۱۵۰ بانوی ورزشکار از کارکنان شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو از سراسر کشور مسیر ۱۷ کیلومتری ساحل طلایی تا پارک آفتاب جزیره قشم را در کنار سواحل نگین خلیج فارس طی کردند.

وی با بیان اینکه تامین آب و برق مطمئن وظیفه ذاتی مجموعه وزارت نیرو است که ارتقای این بخش با پویایی حاصل از ورزش به دست می آید، ادامه داد: این رویداد ورزشی به میزبانی هیات ورزشی صنعت آب و برق استان هرمزگان و به منظور افزایش حضور بانوان این وزارتخانه در عرصه های مختلف ورزشی و نیز تجدید میثاق آنان با آرمان های شهدای صنعت آب و برق برگزار شد.

ساحل پیمایی سراسری بانوان وزارت نیرو در قشم برگزار شد

دبیر شورای مرکزی ورزش و مسوول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق توضیح داد: حضور بانوان وزارت نیرو در فعالیت های ورزشی می تواند سلامتی آنان و به تبع آن سلامتی فعالیت در این صنعت را تضمین و ارتقا ببخشد.

حسین زاده با اشاره به حضور بیش از ۴۷ درصد از کارکنان مجموعه وزارت نیرو در سطح کشور به امر ورزش، اضافه کرد: سرانه اماکن ورزشی این وزارتخانه بیش از چهار متر مربع می باشد که این میزان در سطح کشور ۲ متر مربع است.

ساحل پیمایی سراسری بانوان وزارت نیرو در قشم برگزار شد

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه های ورزشی را با انسجام بیشتر نسبت به گذشته تا فراگیر شدن کامل ورزش در این وزارتخانه دنبال خواهد کرد، گفت: امسال ۲۵ برنامه ورزشی به صورت سراسری برای کارکنان این وزارتخانه پیش بینی شده که تا پایان سال ۱۵ برنامه ویژه آقایان و ۱۰ برنامه ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

مسوول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق از حمایت های وزیر نیرو، معاونان و مدیران عامل صنعت آب و برق برای پیشرفت و توسعه ورزش در این وزارتخانه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است و گردشگران و مسافران برای دیدن یکی از منحصر به فردترین مجموعه های مرجانی دنیا در خلیج فارس که کامل ترین و زنده‌ترین نوع آن در آب های جزیره قشم واقع شده در سواحل مرجانی نگین خلیج فارس به تماشای جدال همیشگی موج و مرجان آمده اند.

تصویر برداری های انجام شده در اعماق آب از این آبسنگ های کم‌نظیر که در لابه لای آنها انواع آبزیان شگفت انگیر و ماهی های رنگارنگ در شکل ها و اندازه ها و رنگ های بدیع در حرکت اند نشان می دهد که آب های پیرامون قشم(به ویژه در ساحل جزیره هنگام و ساحل جزیره لارک) از ظرفیت های بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است.

سواحل زیتون، ساحل طلایی، جزایر ناز، سوزا، مسن، شیب دراز، سلخ و دوستکو از دیدنی ترین سواحل جزیره قشم محسوب می شوند.

از ویژگی های ساحل شناختی این جزیره، تنوع سواحل صخره ای، ماسه ای و گلی آن است که چنین خصوصیتی به طور یک جا در کمتر جزیره ای یافت می شود.

سواحل شنی و ماسه ای نقره ای فام و طلایی براق نیز از دیگر انواع ساحل در جزیره قشم محسوب می شوند.

ساحل صخره ای زیتون، ساحل شنی طلایی و سواحل گلی لافت و جنگل های حرا تنوع سواحل قشم را نشان می دهند.

امروز برخی از زیباترین و مناسب ترین سواحل جزیره قشم، همچون سواحل زیتون و طلایی در کرانه های جنوبی جزیره، کاربری های گردشگری جدید یافته اند و از امکانات رفاهی و تفریحی ویژه ای برخوردار شده اند.

ساحل زیبای زیتون در انتهای جنوبی شهر قشم از جمله مکان هایی است که با طراحی خاص و استفاده مناسب از عناصر طراحی محیطی به مکانی زیبا برای گردشگران و بازدیدکنندگان تبدیل شده است. این ساحل تماما" صخره ای و مرجانی است.

ساحل طلایی - روبه روی غارهای خربس و در مقابل زیارتگاه شاه شهید - از جمله سواحل شنی جزیره قشم است که با وسعت زیاد و برخورداری از مجتمع اقامتی و تفریحی و پلاژ شنا، در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان جزیره قشم است.

دسترسی آسان مسافران به سواحل و کرانه های جنوبی جزیره و در کرانه های شمالی وجود سواحل بکر و دست نخورده با چشم اندازهای جذاب و دیدنی، جزیره قشم را به بهشت گردشگران و دوستداران ساحل و دریا تبدیل کرده است.

جزیره زیبا قشم در جنوب ایران و در مدخل ورودی خلیج فارس، با توجه به جاذبه های بیشمار طبیعی موجود در آن، ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه ای در زمینه جذب گردشگر و جهانگرد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha