۲.۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی لرستان جذب شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی امسال برای نخستین بار در شهرک های استان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرزاد محمدی روز دوشنبه در آیین هم‌اندیشی صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان در شهرستان ازنا اظهار کرد: همچنین در سال جاری ۱۷۵ قراداد به ارزش سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریال در شهرک های صنعتی استان منعقد شده است.

وی با اشاره به انعقاد هفت قرارداد واحد فروسیلیس منگنز تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون برای ایجاد ۵۸ واحد با اشتغال یک هزار و ۱۸۵ نفر در شهرک های صنعتی لرستان سه هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ۱۴۷ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیز به ۱۷ واحد تزریق شده است.

وی بیان کرد: ۲ نمایشگاه توانمندی های صادراتی لرستان سال گذشته برگزار و در این راستا ۲۰ میلیارد ریال در راستای حمایت مالی از ۳۰۶ واحد صنعتی هزینه شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان با اشاره به هزینه ۱۶۰ میلیارد ریالی برای حصار حراستی مجموعه منطقه ویژه اقتصادی ازنا ادامه داد: بودجه شهرک های استان نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر و ۷۲ مگاوات برق نیز به زیرساخت های این مناطق اضافه شده است.

محمدی با بیان اینکه هشت شهرک و ناحیه صنعتی لرستان گازرسانی شده است اظهار داشت: امسال ۲۰۳ هکتار به اراضی شهرک های صنعتی اضافه و ۱۲۶ هکتار دیگر از اراضی آزاد شد و با تکمیل هفت طرح اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی، سال آینده ۴۸۱ نفر به ظرفیت اشتغال این مجموعه اضافه می‌شود .

وی افزود: انتظار می رود ۳۵۰ هکتار اراضی ملی به منطقه ویژه اقتصادی ازنا اضافه شود که در این راستا تسریع در احداث خط و شبکه برق فاز توسعه، واگذاری عرصه ملی جهت ایجاد ناحیه صنعتی مومن آباد و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی ضروری است.

۲.۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی لرستان جذب شد

اضافه شدن ۲۰۳ هکتار به وسعت شهرک های صنعتی لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز گفت: نرخ سرمایه گذاری در این استان به دلیل توپوگرافی منطقه بالا است چراکه برخی از اراضی سخت گذر می باشد.

سیروس ابراهیمی اظهار داشت: باید برای سرمایه گذاری، اراضی دراختیار مردم را خریداری کرد بنابراین تامین زمین برای شهرک های صنعتی بسیار دشوار است و بارها درخواست داده‌ایم که تسهیل این موضوع در بودجه ملی پیش‌بینی شود.

وی تصریح کرد: با این وجود پس از تلاش های بسیار، ۲۰۳ هکتار به وسعت شهرک های صنعتی لرستان اضافه و هفته جاری، قرارداد ایجاد یک شهرک انرژی خورشیدی در کوهدشت امضا می‌شود و سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر اتفاق می‌افتد.

ابراهیمی با تاکید بر ضروت اضافه شدن یک هزار هکتار به اراضی شهرک های صنعتی لرستان تا ۲ سال آینده گفت: تامین زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد چراکه سرمایه‌گذاری خارجی از کشور چین وجود دارد و برطرف کردن موانع موجب تکرار این سرمایه گذاری ها می‌شود.

۲۳۰ هکتار به منطقه ویژه اقتصادی ازنا الحاق شد

فرماندار ازنا نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۲۳۰ هکتار به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان الحاق شد که با توجه به ظرفیت های این منطقه، زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی بسیار است.

محمدرضا فاتحی با بیان اینکه تامین پست برق منطقه ویژه اقتصادی ازنا ضروری است ادامه داد: سرمایه گذار چینی در این منطقه حضور دارد و درحال تلاش هستیم مشکلات موجود با معارضان محلی برطرف شود تا طرح های توسعه ای اجرا و تکمیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha