۳۴ درصد از مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در پویش ملی سلامت شرکت کردند

ساوه - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۳۴ درصد از جامعه هدف شهرستان‌های ساوه و زرندیه در قالب پویش ملی سلامت در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت شرکت و غربالگری شدند.

کبری ناصح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان آغاز و تا ۱۵ دی ماه سال جاری تداوم دارد، اظهار کرد: جامعه هدف این دانشکده در ۲ شهرستان ساوه و زرندیه برای این پویش ۲۵۶ هزار و ۶۳۴ نفر است که تاکنون ۸۶ هزار و ۶۱۸ نفر از این تعداد تحت پوشش طرح رفته‌اند.

وی اضافه کرد: ۶۵ هزار و ۸۳۶ نفر از این افراد در شهرستان ساوه و ۲۰ هزار و ۷۸۱ نفر نیز در شهرستان زرندیه در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند که سه درصد از کل جمعیت غربالگری شده شامل ۲ هزار و ۷۷۷ نفر در معاینه اولیه احتمال ابتلا به بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت دارند که به پزشک معالج معرفی شدند.

ناصح، با بیان اینکه در این طرح تمام افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در تمامی گروه‌های سنی از لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری می‌شوند و آموزش‌های خود مراقبتی را دریافت می‌کنند، افزود: ۱۹ مرکز جامع سلامت، پایگاه سلامت و تمام خانه‌های بهداشت در ۲ شهرستان هدف در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در این طرح فعالیت دارند و علاوه بر آن پایگاه‌های سیار نیز به واحدهای صنعتی و ادارات دولتی در این طرح خدمات غربالگری ارایه می‌کنند.

وی افزود: هدف از اجرای برنامه پویش ملی سلامت اقدامات پیشگیرانه است و در صورتیکه کارشناس یا پزشک تشخیص به درمان دهد، افراد را به سمت پزشک مختصص یا بیمارستان ارجاع می‌دهند.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به ۲ شهرستان ساوه و زرندیه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در شمال استان مرکزی خدمات می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha