تعطیلی  ۲۶ غرفه غیربهداشتی در بازار میوه و تره بار شیراز

شیراز-ایرنا-مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: در بازدید از ۶۴ غرفه فعال بازار میوه و تره بار شیراز ۲۲ غرفه متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و برای ۲۶ غرفه به دلیل تعدد نواقص بهداشتی و عدم رفع نواقص در موعد مقرر پیشنهاد تعطیلی ارسال شده است.

محمدعلی محسنی پور دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از میدان میوه و تره بار شیراز گفت: این بازدیدها با تاکید بر پیگیری هر چه سریع تر اجرای طرح توسعه میدان میوه و تره بار، جمع آوری مکانیزه پسماند و ضایعات میوه و سبزیجات، بهسازی سرویس های بهداشتی، بهسازی و ساماندهی تسهیلات کارگری و آبدارخانه ها، رعایت بهداشت فردی کارکنان و الزام متصدیان عرضه و فروش میوه و تره بار مبنی بر داشتن کارت تندرستی انجام شده است.

محسنی پور اضافه کرد: در بازدید از ۶۴ غرفه فعال ۲۲ غرفه به تعزیرات حکومتی معرفی و برای ۲۶ غرفه به دلیل تعدد نواقص بهداشتی و عدم رفع نواقص در موعد مقرر پیشنهاد تعطیلی ارسال شده است.

او با بیان این که صنوف میوه و تره بار از مراکز حساس به شمار نمی روند، اما بر اساس رسالت مرکز بهداشت از واحدهای فعال در محل، بر اساس استاندارد بهداشت محیط از ابتدای سال تا کنون چندین مرحله بازدید و نظارت انجام شده است، بر همکاری غرفه ‌داران و اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره ‌بار برای رفع نواقص بهداشتی و ارتقای موازین بهداشتی تاکید کرد.

تشدید نظارت بهداشتی بر میدان میوه و تره بار شیراز

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز بر رفع مشکلات ساختاری برای استقرار نظام نظارت بهداشتی در میدان میوه و تره بار و برقراری ارتباطات، تمهیدات و تعمیرات فیزیکی به منظور ارتقای سلامت کارکنان و فرآورده هایی که در این میدان توزیع می شود، تاکید کرد.

علیرضا شریعتی با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان و لزوم رعایت استانداردهای محل عرضه میوه و تره بار شیراز از دستگاه های متولی از جمله سازمان میادین میوه و تره بار و مراجع ذیربط خواست نسبت به استانداردسازی محل عرضه و فروش میوه و تره بار و همچنین تسریع در رفع نواقصات بهداشتی موجود در محل اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha