۴ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85332916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرگزاری فرانسه: آمریکا منزوی‌تر از گذشته در جامعه بین‌الملل

تهران-ایرنا- خبرگزاری فرانسه طی گزارشی عنوان کرد: با گذشت تقریبا سه سال از روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ با حماس به وجهه بین المللی آمریکا آسیب زده و این کشور را درعرصه بین المللی منزوی‌تر کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این خبرگزاری افزود در حالی که بایدن با وعده بازگرداندن وجهه بین المللی آمریکا به این کشور روی کار آمد اما بعد از دو بار وتوی توقف درگیری ها در غزه در قطعنامه روز جمعه شورای امنیت، تنها اجازه داد کمک ها به غزه ادامه یابد.

این کشور حتی از متحدان نزدیک خود مانند انگلیس، فرانسه و ژاپن هم که از این قطعنامه حمایت کردند، عقب ماند و به آن رای ممتنع داد.

لزلی وینجاموری(Leslie Vinjamuri) مدیر برنامه آمریکا در موسسه چتم هاوس لندن، گفت که بیشتر سیاست گذاران اروپایی، هنگامی که صحبت از آمریکا می‌شود، هنوز هم اول از همه به حمایت قوی جو بایدن از اوکراین در برابر حمله روسیه فکر می کنند.

وی گفت آنچه که در سراسر جهان رخ می دهد این است که آمریکا بیشتر به اسرائیلی ها، اوکراینی ها اهمیت می دهد و اهمیتی برای رنگین پوستان قائل نیست.

افزایش خشم عمومی

مقامات دولت بایدن مدعی‌اند که پشت پرده به رژیم صهیونیستی فشار می آورند با این حال به رغم اجازه رژیم صهیونیستی برای باز شدن برخی گذرگاه ها برای انتقال کمک ها آنچنان که وینجاموری گفته است با افزایش تصاویر درد و رنج مردم غزه این روایت که بایدن او را تحت فشار قرار داده کارساز نبوده است.

به گفته مدیر بخش خاورمیانه موسسه افکارسنجی گالوپ، نتایج نظرسنجی از ۶ کشور عربی در ماه گذشته نشان داد که فقط ۷ درصد بر این باورند که آمریکا نقش مثبتی در جنگ غزه ایفا کرده است.

به گفته موسس گروه تحقیقاتی Mustakilla در عراق، تهاجم به این کشور در دو دهه پیش بشدت وجهه و اعتبار واشنگتن نزد کشورهای عربی را کاهش داد.

وی تصدیق کرد که رسانه های اجتماعی صحنه های بدون فیلتری از غزه را به اعراب نشان داده اند که حکایت از سوگیری کامل واشنگتن در قبال اسرائیلی ها و نادیده گرفتن حق فلسطینی ها دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha