۴ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85332934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر ورزش تاجیکستان: ارتباطات ما با ایران رو به گسترش است

اصفهان - ایرنا - وزیر ورزش تاجیکستان گفت: ارتباطات ما با ایران روزبه‌روز در حال گسترش است و باید از ظرفیت‌های متقابل بخوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله رحمان‌زاده، روز دوشنبه در جریان سفر به اصفهان در نشست مشترک با مدیرکل ورزش و جوانان و تشکل‌های مردم نهاد جوانان این استان افزود: فرهنگ مشابه ۲ کشور، مسیر پیش‌رو را برای ارتقای مراودات هموار کرده است.

وی تصریح کرد: ورزش و هنر ابزارهای مناسبی برای توسعه روابط ایران و تاجیکستان است و باید بیش از گذشته از آنها بهره بُرد.

وزیر ورزش تاجیکستان ادامه داد: ما بدنبال تبادل تجارب خود با ایران و شهرهایی مانند اصفهان هستیم زیرا فرهنگ، تاریخ و پیشینه یکسانی داریم.

رحمان‌زاده خاطرنشان کرد:۱۵۰ تشکل مردمی و جوانان بصورت دولتی، خصوصی و نیمه‌دولتی در کشور تاجیکستان فعالیت دارند که در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی خدماتی ارائه می‌کنند و نظر ما توسعه سازمان‌های مردم نهاد حوزه اقتصاد و درآمدزایی همچون کشاورزی نیز هست تا گام‌های موثری برای رشد اقتصادی برداریم.

وی افزود: تاجیکستان، افغانستان و ایران یک ریشه دارند و با توجه به سابقه تاریخی و زبان مشترک خود می‌توانند ارتباطات بیشتری داشته باشند و و تاجیکستان از بهبود روابط استقبال می‌کند.

وزیر ورزش تاجیکستان گفت: تاجیکستان کشوری دموکراتیک است که روابط بین‌المللی خود را با تمام ملل حفظ می‌کند و تعاملش را با کشورها دیگر افزایش می‌دهد.

رحمان‌زاده با بیان اینکه فرهنگ، هنر و آیین و رسوم ایرانی برای ما کاملاً آشناست و حتی از آثار هنرمندان و موسیقی‌دانان ایرانی بهره می‌بریم، خاطرنشان کرد: «رودکی» پدر شعر پارسی بعنوان شاعری مشترک بین ۲ ملت، زاده تاجیکستان و همچنین مدفون در این کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این جلسه گفت: ورزش ابزار مناسبی برای بهبود روابط ۲ ملت محسوب می‌شود و اصفهان با توجه به ظرفیت‌های مناسب آماده افزایش تعامل با جامعه ورزشی و تشکل‌های مردمی آن کشور است.

جواد محمدی افزود: تاجیکستانی‌ها دوست و برادر ما هستند بنابراین باید کمک کنیم که هر ۲ کشور رشد کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالله رحمان‌زاده وزیر ورزش تاجیکستان روز شنبه در سفر به ایران با حضور در کمیته ملی المپیک، ضمن بازدید از موزه ملی ورزش با رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین قرار است به استان‌های دیگر همچون یزد نیز سفر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha