دکتر محمد رضا پارسافرد در آیین رونمایی از محصول جدید بانک پارسیان تحت عنوان " بسته زنجیره تامین کالاهای تند مصرف (FMCG) در پنجمین نمایشگاه مراکز خرید، مجتمع های تجاری، صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته، اظهار داشت: بانک پارسیان به منظور تامین مالی و افزایش فروش مشتریان هدف در زنجیره تامین کالاهای تند مصرف، تسهیلات اختصاصی ویژه ای را برای شرکت های پخش و فروشگاه های زنجیره ای ارائه می کند.
وی افزود: با توجه به رقابت تنگاتنگ حاکم در میان شرکت های پخش کننده و نیز فروشگاه های زنجیره ای عرضه کننده کالاهای تند مصرف، به کارگیری به روزترین استراتژی های رشد فروش برای بهره گیری از فرصت های بازار هدف، گسترش دامنه فروش و جذب مشتریان جدید، برای آنها الزامی است.
مدیر بازاریابی و توسعه کسب وکار بانک پارسیان به کالاهای پرمصرف اشاره کرد و گفت: کالاهای تند مصرف (Fast-Moving Consumer Goods – FMCG) به کالاهایی گفته می شود که در بازار به سرعت فروخته و مصرف می شوند. این کالاها شامل محصولاتی هستند که مصرف کنندگان به طور مکرر و در دوره های کوتاه زمانی، خریداری می کنند.
وی ادامه داد: کسب و کارها از خدماتی که بانک پارسیان و در مجموع صنعت بانکی می تواند به صنعت خرده فروشی یا صنفی بدهد شاهد اعتلای این صنعت و خدمات بهتر صنعت بانکی در این بازار خواهیم بود.
پارسافرد عنوان کرد: بانک پارسیان خدمات مختلفی را به افراد، مصرف کنندگان، صنایع، کسب و کارها و شرکت ها و حتی طرح های ملی اختصاص داده راستای گسترش و توسعه شرایط اقتصادی کشور گام برداشته است.
وی اضافه کرد: امروز آیین رونمایی از محصول جدید بانک پارسیان تحت عنوان " بسته زنجیره تامین کالاهای تند مصرف (FMCG) " به عنوان یک زیر مجموعه از محصولات و خدمات بانک پارسیان برای این گروه از مشتریان برگزار شد.
مدیر بازاریابی و توسعه کسب وکار بانک پارسیان گفت: در بانک پارسیان، خدمات بانکی مختلفی را به شرکت های پخش، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های خرده فروشی و فروشگاه های کوچک ارائه کردیم و در حال ارائه این خدمات هستیم.
وی ادامه داد: شاید این اتفاق برای اولین بار باشد که با یک نگاه کامل از جنس زنجیره تامین تمامی این شبکه خدمات مختلفی از صنعت بانکی خواهند داشت و می توانند هر گروه در لایه های مختلف این خدمات را داشته باشند.
پارسا فرد یادآور شد: بازار هدف این کار شامل تمامی شرکت های پخش، فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، فروشگاه های خرده فروشی، و اصناف و مصرف کنندگانی که از این خدمات استفاده می کنند، هستند که به عنوان بازار هدف این بسته شناسایی می شوند.
وی اذعان داشت: در گام اول و بدون هیچ گونه پیش شرطی هر کدام از شرکت ها که حساب و فروش خودشان و دسته چک و گردش مالیشان را در شرکت الکترونیک بانک پارسیان متمرکز کنند می توانند از از تسهیلاتی بنام مبنا استفاده کنند.
پارسا فرد گفت: تسهیلات مبنا مطابق با ضوابط بانک مرکزی و تا سقف ۲۵ درصد فروش متمرکز این شرکت ها به بانک پارسیان و این بازار هدف ارائه خواهد شد.
وی افزود: بعد از یک دوره سه ماهه ارتباط این شرکت ها با بانک و استفاده از خدمات مبنا در ادامه بانک پارسیان تسهیلاتی با عنوان تسهیلات همراهی که این تسهیلات متناسب با عملکرد شرکت ها دارای شرایط بدیهی می توانند از تسهیلات با نرخ چهار تا ۲۳ درصد استفاده کنند که در این شرایط رقابتی حتما محصول جذابی برای این شرکت ها خواهد داشت.
این دو تسهیلات چه به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش و یا تسهیلات سرمایه ثابت می تواند در اختیار شرکت ها قرار بگیرد.
مدیر بازاریابی و توسعه کسب وکار بانک پارسیان خاطر نشان کرد: انواع مختلف خدمات از جمله عقد خرید دین هم برای این کسب و کارها قابلیت بهره برداری دارد. به جز این موارد چیزی که عرضه این کسب و کارها را در برمی گیرد به خاطر اینکه زنجیره کامل باشد محصولی به عنوان کارت مولتی سگمنت اعتباری بانک پارسیان طراحی شده که به سمت تقاضای این کسب و کارها می تواند ارائه شود و کمک شایانی به افزایش فروش این شرکت ها خواهد داشت.
وی اظهار داشت: شرکت های خرده فروشی، مغازه های اف اند سی جی، داروخانه ها و تمام کسب وکارهایی که از شرکت های پخش، محصولات و خدمات خود را دریافت می کنند اکنون هم می توانند خدمات و محصولات خود را به صورت اعتباری از این شرکت ها دریافت کنند.
وی افزود: برای افزایش این حجم اعتباری و افزایش میزان تامین کالا و فروش مس توانند از کارت اعتباری مولتی سگمنت بر اساس تفاهم نامه ای که بین بانک و شرکت پخش و آن فروشگاه منعقد می شود، استفاده کنند.
پارسافرد بیان داشت: تمامی فروشگاه های زنجیره ای از طریق انعقاد قرارداد در قالب بسته FMCG استفاده از بستر کارت اعتباری مولتی سگمنت بانک پارسیان که یک بستر منحصر به فردی است توسط واحد فناوری بانک فراهم شده می توانند کارت را به مصرف کنندگان و مشتریان ثابت فروشگاه های خودشان ارائه کرده و هم به بازار و هم به مشتریان بانک پارسیان وصل شوند و هم به مشتریان خودشان متصل شوند.
وی با اشاره به ماهیت این نوع کارت، تاکید کرد: ماهیت این کارت هم اینگونه است که مشتری نیازی به داشتن چندین کارت ندارد و با یک کارت و سگمنت های مختلف از این خدمات اعتباری از تمامی پذیرندگان استفاده کند و هم به طور خاص با آن فروشگاه و شرکتی که قرار داد منعقد می کنیم خدمات و تسهیلات ترجیحی دریافت کند.
نظر شما