آیت الله فرحانی: سنگ بنای تمدن ولایی، برخاسته از وجود حضرت فاطمه (س) است

اهواز - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سنگ بنای تمدن ولایی، برخاسته از وجود حضرت فاطمه (س) است گفت: الگوی مادران و همسران شهدا اشخاص بزرگی همچون حضرت خدیجه و فاطمه (س) است.

به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم فرحانی روز سه شنبه در مراسم شکوه ایثار (تجلیل از مادران و همسران شهدا) در اهواز اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) اولین کسی بود که پیامبر اکرم (ص) را شناخت و تمام سرمایه خود را صرف اسلام کرد.

وی بیان کرد: شهدای ایران اسلامی تربیت یافته مادران همین سرزمین بوده که در دوران دفاع مقدس، فتوحات بسیاری داشتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی به برکت امام و مادران و همسران شهدا، نسلی را تربیت کرد که برای اولین بار در ۲۰۰ سال گذشته، حتی یک وجب از ایران اسلامی توسط دشمنان تصرف نشد.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران مایه عظمت و اقتدار نظام هستند افزود: امروز آزادی عراق، سوریه و لبنان و همچنین مقاومت مردم غزه به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی رقم خورده است.

آیت الله فرحانی ادامه داد: دشمنان بر این باورند که ایران اسلامی به واسطه ۲ پرچم سرخ حسینی و سبز مهدوی، به ابرقدرت آسیا تبدیل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: والدین شهدا، سرمایه انقلاب هستند که با صبوری، مقاومت و از خودگذشتگی به همه درس ایثار را نشان دادند بنابراین باید قدردان آنها باشیم.

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم مادر شهیدان حقیقی به بیان خاطراتی از فرزندانش پرداخت همچنین در پایان این مراسم از مادران و همسران شهدا تجلیل به عمل آمد.

استان خوزستان ۲۴ هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

بنا به اعلام فرمانده سپاه خوزستان، اسفندماه سال جاری کنگره ملی شهدای خوزستان در اهواز برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha