رشد سه برابری تولیدات سازمان اتکا در ۲ سال گذشته/ سرمایه‌گذاری‌های برای ایجاد اشتغال

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان اتکا از رشد سه برابری تولیدات این سازمان در ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان اتکا محصولات بیش از ۵۰۰ تامین کننده و تولیدکننده کالا را خریداری و صادر می‌کند.

مرتضی اعلمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مساله امنیت غذایی یکی از مسائل پر اهمیت و درجه یک کشور است و باید در اولویت برنامه‌ریزی مسئولان قرار بگیرد، اظهار کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم و به موقع منسجم و دقیقی برای تحقق امنیت غذایی پایدار انجام شود.

امنیت غذایی یکی از مولفه‌های اقتدار ملی کشور است

وی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی یکی از مولفه‌های اقتدار ملی کشور است، خاطرنشان کرد: این مقوله پایه‌های اقتصادی کشور را محکم می‌کند و در رشد اقتصادی نیز تاثیر بسیاری دارد؛ زیرا این روند می‌تواند رشد تولید، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری بیشتر را به همراه داشته باشد و این اقدامات می‌تواند امنیت غذایی پایداری برای نسل‌های آینده ایجاد کند.

سرمایه‌گذاری‌های اتکا در تولید برای ایجاد اشتغال

اعلمی با بیان اینکه سازمان اتکا در تولید، اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده است، اظهار داشت: این سازمان توانست نقش خود را به صورت کامل در جامعه هدف ایفا کند و پاسخگوی نیاز عموم باشد که آحاد مردم از نتایج آن بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل سازمان اتکا با اشاره به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در جهان رخ داده است، تاکید کرد: این احتمال وجود داشت که کمبود کالا به بحرانی در کشور تبدیل شود، اما با اقدام به موقع سازمان‌های انقلابی از جمله اتکا این مشکل شکل نگرفت؛ بلکه تنظیم بازار نیز به درستی انجام شد و توانستیم از مشکلات عبور کنیم.

خرید و صادرات محصولات ۵۰۰ تامین کننده ایرانی به آمریکای لاتین

وی خاطرنشان کرد: حضور این سازمان در آمریکای لاتین یکی از اقداماتی است که موجب برداشتن گام‌های محکمی شد و توانستیم در ونزوئلا زنجیره فروشگاهی و حضور فعال داشته باشیم؛ همچنین در بخش تجارت با این کشور ورود کردیم تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز فروشگاهی را به صورت متناوب و مستمر صادر کنیم.

اعلمی تاکید کرد: این تجارت برای بخش اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور فرصت مناسبی است؛ زیرا سازمان اتکا محصولات بیش از ۵۰۰ تامین کننده و تولیدکننده کشور را خریداری می‌کند و از طریق این سازمان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتکا با اشاره به عرضه کالاهای صادراتی ایران در فروشگاه‌های اتکا، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها سازمان اتکا توانست در تغییر سبک زندگی در کشورهای مقصد موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه سازمان اتکا سالانه ۲۰۰ میلیون دلار در سبد تجاری کشور سهم دارد، گفت: توانستیم برای نخستین بار از برزیل گوشت واردات کنیم که به‌زودی به کشور وارد می‌شود.

رشد سه برابری تولیدات سازمان اتکا در ۲ سال گذشته/ سرمایه‌گذاری‌های برای ایجاد اشتغال

فعالیت ۱۱۰۰ فروشگاه اتکا در کشور

اعلمی با بیان اینکه سازمان اتکا یکی از تولیدکنندگان کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و ۱۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای اتکا در سراسر کشور فعال است که تنظیم‌گری بازار را برعهده دارند.

۴۰ درصد تولیدات اتکا، اقلام اساسی است

مدیرعامل سازمان اتکا با بیان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا فقط اقلام و کالاهای ایرانی عرضه می‌شود، گفت: ۴۰ درصد محصولات تولیدی سازمان اتکا شامل اقلام اساسی است.

رشد ۳۰۰ درصدی تولیدات اتکا نسبت به سال ۱۴۰۰

وی ادامه داد: سازمان اتکا محصولات با کیفیتی برای تامین امنیت غذایی کشور در فروشگاه‌های خود عرضه می‌کند و با توجه به آمایش جغرافیایی به موقع کالاها توزیع و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

اعلمی با اشاره به اقدامات سازمان اتکا طی دو سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب، از رشد سه برابری تولیدات این سازمان نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: بر همین اساس نهادهای مختلف درخواست همکاری با سازمان اتکا را دارند و هم‌افزایی خوبی ایجاد شده است.

کمک به تنظیم بازار با عرضه کالاها در فروشگاه اتکا

مدیرعامل سازمان اتکا بیان کرد: همکاری و تعاملات سازمان اتکا با وزارت جهاد کشاورزی افزایش یافته است و این وزارتخانه همکاری لازم را برای صدور مجوز برای دامپروری و طیور را انجام داده و نیازهای این سازمان نیز را تامین کرده‌ایم.

وی گفت: هم‌افزایی سازمان اتکا و وزارت جهاد کشاورزی موجب تسریع در عرضه کالا در مراکز توزیع و فروشگاه‌ها در سراسر کشور شده است تا بتوانیم به تنظیم بازار کمک کنیم.

رشد سه برابری تولیدات سازمان اتکا در ۲ سال گذشته/ سرمایه‌گذاری‌های برای ایجاد اشتغال

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha