۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85333179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ شیر در مدارس قزوین به صدا درآمد

۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبر: 85333179
زنگ شیر در مدارس قزوین به صدا درآمد

قزوین ـ ایرنا ـ با اینکه نوشیدن شیر به عنوان یک ماده مغذی و با اهمیت در رشد کودکان سال هاست به اثبات رسیده اما کالا هنوز جایگاه ثابت خود را در سبد خرید خانواده های دارای کودک پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توزیع شیر رایگان در مدارس پیش از این نیز با هدف تامین سلامت کودکان به مرحله اجرا درآمده بود، اما با توقف آن به مدت ۶ سال به نظر نمی رسید که عزمی برای از سر گیری دوباره آن باشد.

با این حال، اخیرا خبرها حاکی از آن است که در سال جاری طرح توزیع شیر رایگان در سطح مدارس استان های کشور به منظور توجه جدی و پرداختن به مساله رشد جسمی دانش‌آموزان دوباره از گرفته خواهد شد.

این در حالی است که به گفته کارشناسان حوزه تغذیه، شیر به عنوان یک ماده مهم غذایی می تواند بخش مهمی از مساله تغذیه در بین کودکان و نوجوانان را تامین کند که البته فراگیری این موضوع نیازمند فرهنگ سازی در بین خانواده ها و به ویژه دانش آموزان هستیم.

به همین منظور، خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین گفت و گویی را با مسعود شعبانی، رییس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این رابطه به انجام رسانده است.

ایرنا. با گذشت چندین سال، شاهد توزیع مجدد شیر رایگان در مدارس استان خواهیم بود، در این رابطه توضیح دهید.

براساس این طرح مقرر شده است تا از ۶ دی ماه جاری (فردا) تا پایان سال تحصیلی هر هفته ۲ مرتبه بین دانش آموزان توزیع شیر رایگان به عنوان تغذیه میان وعده صبحگاهی صورت بگیرد.

زنگ شیر در مدارس قزوین به صدا درآمد

ایرنا. در این توزیع اولویت هایی هم برای مناطق خاص یا محروم در نظر گرفته شده است؟

تقسیم بندی در اجرای این طرح براساس سن صورت گرفته، یعنی با توجه به سن رشد و تامین سلامت کودکان در مرحله نخست این طرح شامل تمام دانش آموزان مدارس دولتی در مقطع ابتدایی و در مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش استان قزوین به انجام می رسد.

امیدواریم در ادامه راه و در مرحله بعدی نیز کودکان در مقطع پیش دبستانی هم در این طرح قرار بگیرند.

ایرنا. در استان قزوین چه تعداد پاکت شیر برای این طرح برآورد شده است؟

براساس برآورده های صورت گرفته ۱۲۱ هزار و ۲۹ پاکت شیر در هر مرحله از توزیع بین دانش آموزان صورت می گیرد و برنامه توزیع شیر رایگان نیز روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته خواهد بود که تا پایان سال تحصیل ادامه خواهد داشت.

ایرنا. در گذشته و در مقطعی نیز شاهد اجرای این طرح بودیم که متاسفانه پس از مدتی متوقف ماند، چه تضمینی برای اجرای موفق این طرح دیده شده است؟

برنامه توزیع شیر رایگان در مدارس به صورت سراسری بوده که با گذشت ۶ سال از آخرین مرحله توزیع، با تامین اعتبارات مورد نیاز از محل هدفمندی یارانه ها دوباره از سر گرفته شده است، براساس برنامه ریزی های انجام شده در این دوره زنگ مخصوصی در مدارس به نام زنگ تغذیه در نظر گرفته شده که ضمن توزیع شیر بین دانش آموزان، معاونان سلامت و مدیران مدارس نیز ناظر بر انجام کار و مصرف شیر توسط دانش آموزان خواهند بود.

نیم نگاه:

استخوان هایی که در پیری قرار است ستون بدن شوند و قامت آدمی را محکم و استوار نگاه دارند، از کودکی باید تقویت شوند و پایه های استحکامشان گذاشته شود.

مصرف شیر رایگان در مدارس می تواند بخشی از اقداماتی باشد تا بتواند در این راستا موثر عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha