افزایش همکاری‌های نظامی و تبادلات نفتی در دستورکار مسکو- دهلی‌نو

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه هند در سفری پنج روزه با هدف افزایش همکاری‌های نظامی و تبادلات نفتی، به مسکو رفت، این دیدار با توجه به برگزار نشدن نشست سران هند و روسیه در سال جاری میلادی اهمیت زیادی دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تلویزیون دهلی‌نو، سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند روز دوشنبه در یک سفر پنج روزه به روسیه وارد مسکو شد و طی آن با همتای خود سرگئی لاوروف دیدار و در مورد مسائل مختلف دوجانبه و جهانی گفت وگو کرد.

جایشانکار در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به مسکو رسیدم، منتظر خبرهای جدید باشید.

وی در این سفر به سن پترزبورگ نیز سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه هند با دنیس مانتوروف، معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز دیدار خواهد کرد تا در مورد مسائل مربوط به تعاملات اقتصادی گفت‌وگو کند.

از جمله موضوعاتی که انتظار می‌رود در نشست‌های مسکو مطرح شود، همکاری‌های دفاعی و جنگ در اوکراین، تجارت نفتی، گسترش گروه‌بندی برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی (بریکس)، همکاری در پلتفرم‌های چندجانبه مانند سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای است.

منابع آگاه گفتند سفر جایشانکار اهمیت زیادی برای دو کشور دارد زیرا هند و روسیه نشست سالانه سران خود را در سال جاری برگزار نخواهند کرد.

آخرین نشست سران در دسامبر ۲۰۲۱ در دهلی نو برگزار شد زیرا که سفرهای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از زمان آغاز تهاجم به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ محدود شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha