حمایت از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مبتنی بر عملکرد باشد

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت‌ های وزارت علوم از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشجویان، باید هوشمند و مبتنی بر عملکرد باشد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی، با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی سامانه فرنما، شاهد افزایش آمار گزارش‌ها از میزان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دانشجویان و دانشگاهیان هستیم، افزود: این سامانه می‌تواند نمایی کلی از میزان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها ارائه دهد و دیگر شاهد گزارش‌های غلط در این زمینه نباشیم.

وی تصریح کرد: اکنون تعداد ۷۱۵۷ انجمن علمی در سامانه فرنما ثبت شده است و طی مدت ۹ ماه اخیر ۷۵ هزار فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها ثبت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین افزود: امروز حمایت‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشجویان، باید هوشمند و مبتنی بر عملکرد باشد.

وی تاکید کرد: اولین فرنمای دانشگاه‌ها ۲۹ آذر ماه به روسای دانشگاه‌ها ارسال شد در این فرنما عملکرد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها ترسیم شده است.

کلانتری با بیان اینکه می‌توانیم حمایت‌های مبتنی بر عملکرد از تشکل‌ها، انجمن های علمی، کانون‌ها و ... داشته باشیم، تاکید کرد: بر این اساس هر دانشگاهی که فعالیت‌های بیشتری داشته باشد حمایت‌های بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

جشنواره بین‌المللی حرکت ویژه آثار و دستاوردهای انجمن ها و اتحادیه های علمی دانشجویی کشور است که شانزدهمین دوره آن شنبه ۲ دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی با حضور عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم آغاز به کار کرد.

این جشنواره در ۱۷ محور مختلف توسط انجمن های علمی دانشگاه ها بررسی می شود و بعد از برگزاری جشنواره حرکت داخلی در هر دانشگاه، آثار برگزیده برای مرحله بین المللی ارسال می شود.

داوری در دو مرحله انجام می شود و در نهایت بخش نمایشگاهی از ۲ تا ۴ دی ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و آثاری که امتیاز لازم را از کمیته داوری با حضور بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی دریافت کنند، برگزیده و تجلیل می شوند.

برگزیدگان جشنواره حرکت از امتیازاتی توسط بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند بود. این رویه از چهاردهمین دوره این جشنواره اجرایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha