وزیر علوم: انجمن‌های علمی دانشجویی حلقه وصل آموزش‌ وپرورش با دانشگاه‌ها باشند

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی باید حلقه وصل آموزش و پرورش با دانشگاه‌ها باشند و می‌تواند با دعوت و ارتباط با دانش آموزان برای حضور در انجمن، به شکل‌گیری روحیه کار گروهی از دوران دانش‌آموزی کمک کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، دانشجویان فعال در انجمن های علمی را آینده سازان کشور توصیف کرد و خطاب به آنها افزود: دانشجویانی که خوب درس می‌خوانند قطعا می توانند دانشمندان موثر و مفید باشند اما دانشجویانی که علاوه بر درس، فعالیت های علمی، جمعی، گروهی و هم افزایی دارند، کسانی هستند که مدیریت آینده جامعه را در دست می گیرند.

دانشجویان قدر موقعیت‌ها و تجربه‌هایی را که در اختیار آنها قرار می‌گیرد بدانند و برای اینکه این تجربه ها نسل به نسل منتقل شود، برای جذب دانشجویان جدید در این فعالیت ها تلاش کنند.

وی افزود: انجمن‌های علمی دانشجویان باید حلقه وصل آموزش و پرورش با دانشگاه‌ها باشند، بسترهای فعالیت‌های جمعی علمی باید از پایه یعنی آموزش و پرورش آغاز شود. بر این اساس از انجمن های علمی درخواست دارم با برقرار ارتباط با دبیرستان های از دانش آموزان برای حضور در انجمن های علمی دانشگاه ها دعوت کنند تا علاوه بر تقویت این انجمن ها زمینه نشاط علمی بین انها نیز فراهم شود.

وزیر علوم تاکید کرد: طی تفاهمی که در معاونت فرهنگی و فناوری وزارت علوم منعقد شده، امکان حضور انجمن‌های علمی در پارک ها، شرکت‌های دانش بنیان فراهم است و در دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشجویان فعال در انجمن‌ها می‌توانند دستیار فناور شوند.

به گزارش ایرنا، جشنواره بین‌المللی حرکت ویژه آثار و دستاوردهای انجمن ها و اتحادیه های علمی دانشجویی کشور است که شانزدهمین دوره آن شنبه ۲ دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی با حضور عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و محمدرضا مخبر رییس فرهنگستان علوم آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان داد.

این جشنواره در ۱۷ محور مختلف توسط انجمن های علمی دانشگاه ها بررسی می شود و بعد از برگزاری جشنواره حرکت داخلی در هر دانشگاه، آثار برگزیده برای مرحله بین المللی ارسال می شود.

داوری در دو مرحله انجام می شود و در نهایت بخش نمایشگاهی از ۲ تا ۴ دی ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و آثاری که امتیاز لازم را از کمیته داوری با حضور بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی دریافت کنند، برگزیده و تجلیل می شوند.

برگزیدگان جشنواره حرکت از امتیازاتی توسط بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند بود. این رویه از چهاردهمین دوره این جشنواره اجرایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha