پردیس سینمایی بم به روزهای افتتاح نزدیک شد/عدالت فرهنگی راهبرد وزارت ارشاد

کرمان - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: ساختمان پردیس سینمایی شهر بم با کمک بخش خصوصی و با حمایت سازمان سینمایی کشور به روزهای بهره برداری و افتتاح کامل نزدیک شده است و اکران فیلم ها در هفته نخست در این سینما رایگان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سیدمجید پوراحمدی، شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان بم که در تالار پرستو برگزار شد اظهارداشت: بخشی از فعالیت صندوق اعتباری هنر از بم شروع شد و اسم طرح پرداخت تسهیلات ضروری صندوق به نام " طرح یادمان" از نماد ویرانه های زلزله که به نام تپه یادمان است گرفته شد.

وی بیان کرد:ظرف ۲ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از فعالان فرهنگ و هنر در سراسر کشور از طرح یادمان استفاده کردند.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به بیستمین سالروز زلزله دی‌ماه ۸۲ در بم ادامه داد: این زلزله اتفاق ناگواری بود که سالیان متمادی خانواده ها درگیر آن بودند و بیشترین آسیب را اهالی فرهنگ و هنر به دلیل روحیه حساسی که داشتند دیدند .

نگاهمان باید به ساختن و رشد باشد

پوراحمدی با اشاره به اینکه زلزله یک مشیت الهی بوده و جزو مسیر زندگی است ، عنوان کرد: باید زلزله همیشه یادمان باشد و از آن درس عبرت بگیریم اما باید نگاهمان به آینده ، ساختن ، رشد و زایش نیز باشد.

وی افزود: باگذشت ۲۰ سال از زلزله اکنون شهربم یک شهر خوب ، مقاوم و طراز اول کشور است که هر ساله نشست هایی تحت عنوان بازآفرینی و مقاوم سازی در آن برگزار می شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: بم در بحث سازندگی بسیار عملکرد خوبی داشته است منتهی باید حواستان به ساختن روح، ذهن، معنویت و ایمان در همه ابعاد نیز باشد.

بم از شاخصه های فرهنگ و هنر کشور است

به گفته وی باید حواس و توجه تان به فرهنگ و هنر هم باشد و بدانید شهر بم یکی از شاخصه های فرهنگ و هنر کشور بوده است.

وی توضیح داد: تمدن چند هزار ساله بم پشتوانه فرهنگ این شهر است زیرا فرهنگ و هنر همه چیز است و ارگ قدیم نیز مجموعه ای از هنر است که در این آب و خاک و در بین مردم است.

پوراحمدی تصریح کرد: شهر بم نامداران بزرگی در گذشته داشته است و در کشور مثال زدنی است که باید تلاش کرد در آینده نیز تعداد این نامداران بیشتر شود و ما نیز در این زمینه هر نوع همکاری خواهیم داشت.

مشاور وزیر با اشاره به راه اندازی سینما در بم خاطرنشان کرد: به زودی سینمایی که با کمک بخش خصوصی احداث شده افتتاح می شود که در هفته اول افتتاح سینما هزینه تمام سانس ها را صندوق اعتباری هنر متقبل می شود و رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.

پردیس سینمایی بم به روزهای افتتاح نزدیک شد؛عدالت فرهنگی راهبرد وزارت ارشاد

ضرورت تحقق عدالت فرهنگی

وی با اشاره به شعار و تحقق عدالت فرهنگی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دنبال این هستیم تا تمرکزگرایی که در تهران بوده و همچنین تزریق ها و توجه ها را به سطح شهرستان ها و استان ها ببریم که در همین راستا به مناسبت بیستمین سالروز زلزله سال ۸۲ مراسم تجلیل از فعالان فرهنگ و هنر در رشته های مختلف سینما، تئاتر ، نویسندگی و موسیقی را در بم برگزار کردیم.

در حادثه دلخراش زلزله ۶.۶ ریشتری در عمق ۷.۵ کیلومتری زمین، طبق آمار ارایه شده ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و به همین مناسبت هر سال مراسم گرامیداشت یاد و خاطر این جانباختگان در سطح ملی برگزار می شود.

پوراحمدی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم تجلیل به الگوسازی بین مردم کمک می کند افزود: توجه به اهمیت موضوع فرهنگ و هنر و جامعیت آن با توجه به تاثیر فعالیت این عزیزان در بین مردم بسیار با اهمیت است زیرا انتقال تمدن و فرهنگ از طریق هنرمندان فرهنگ و هنر اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایرنا آیین تقدیر از اصحاب فرهنگ و هنر تحت عنوان «کیمیای خشت» و با همکاری صندوق اعتباری هنر در تالار پرستوری ارگ جدید برگزار شد و حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی با گروه موسیقی خود به روی صحنه رفت واهورا ایمان و حامد عسکری از شاعران بمی نیز هر کدام شعری را خواندند و در پایان از جمعی فعالان فرهنگ و هنر با اهدای لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد .

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha