۲ طرح آبخیزداری در بروجرد به بهره برداری رسید

بروجرد - ایرنا - بند خاکی روستای گلچهران و بند سنگی ملاتی روستاهای زرشکه با حضور عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس منابع طبیعی و آبخیز داری بروجرد روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بند سنگی ملاتی شهدای زرشکه بروجرد افزود: میزان اعتبار این طرح ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه مساحت حوزه آبخیز این طرح یک هزار و ۱۰۰ هکتار است، بیان کرد: حجم عملیات سنگی این طرح ۶ هزار و ۴۰۸ متر مکعب و حجم عملیات پی کنی آن سه هزار و ۷۱۳ متر مکعب است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ادامه داد: بند خاکی گلچهران بروجرد ۵۰۰ هزار متر مکعب آب می گیرد که این ذخیره علاوه بر اینکه در زمان بارش ها مانع از وقوع سیلاب شده به مرور زمان نیز سبب ذخیره سازی آب می شود.

وی یادآور شد: هر بند خاکی تا شعاع پنج کیلومتری می تواند آب را زیر زمین ذخیره کند که علاوه بر حفظ خاک برای کشاورزان هم قابل استفاده است.

به گزارش ایرنا، این طرح ها با حضور عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار منابع طبیعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha