شهرداری سمنان در پی حق مردم در ماجرای اجاره ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی

سمنان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: اظهارنامه حکم تخلیه ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری که در اختیار اداره‌کل زندان‌های استان قرار دارد، به دلیل پرداخت‌نشدن اجاره از زمان استقرار تاکنون، به شرکت طرف قرارداد ابلاغ شد و مدیریت شهری در پی احقاق حق مردم در این مساله است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاروانسرای شاه عباسی سمنان، واقع در مرکز شهر تاریخی سمنان و یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده ایران در دوران شاه عباس صفوی در قلب این شهر است. این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۵۲ خورشیدی به ثبت ملی رسید، به مدت ۴۰ سال و تا خرداد ۹۹ به عنوان زندان استفاده می شد و آزادسازی آن یکی از مطالبات مردم استان بود.

طی ۲ سال گذشته مسئولان کشوری زیادی از این کاروانسرا بازدید کردند؛ از جمله وزیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سابق و کنونی و آیت‌الله رئیسی که در مقام ریاست قوه قضاییه و رییس جمهور، دستور آزادسازی این بنای ارزشمند تاریخی را صادر کرد.

در نهایت، بعد از تلاش‌های زیاد، طی قراردادی، مدیریت شهری سمنان ساختمان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را به صورت موقت به اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی این استان اجاره داد و اداره کل میراث فرهنگی نیز تا زمان تخلیه ساختمان اداره کل زندانها که چسبیده به کاروانسرا بود، خانه تاریخی تدین را به عنوان اجاره در اختیار سازمان فرهنگی گذاشت. به این ترتیب، این کاروانسرا تخلیه شد، اما اکنون دادگستری بنا به دلایل اعلامی خود سند مربوط به بنای اطراف کاروانسرا را باطل و هر زمانی با قیمت متفاوت و رقم های بالا، قصد فروش ملک برای آزادسازی کاروانسرا دارد و سازمان زندان‌ها نیز از زمان استقرا در ساختمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اجاره‌ای پرداخت نکرده است.

شهرداری سمنان در پی حق مردم در ماجرای اجاره ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی

رییس شورای اسلامی شهر سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره‌کل زندان‌ها حدود هشت میلیارد ریال اصل اجاره و جریمه دیرکرد به شهرداری سمنان بابت اجاره ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان بدهکار است و اظهار نامه فسخ قرارداد طبق قانون به شرکت واسط بین اداره‌کل زندان‌ها و شهرداری با هدف حفظ منافع مردم ابلاغ شد.

مهدی خراسانیان ادامه داد: با توجه به ابلاغ حکم قضایی مبنی بر تخلیه به دلیل محقق‌نشدن قرارداد در زمینه پرداخت اجاره به شرکت طرف قرارداد، در صورت پرداخت‌نشدن بدهی، حکم تخلیه اجرا خواهد شد.

وی در نشست‌های قبلی با اصحاب رسانه بیان کرده بود که شورا و شهردار طبق قانون در آزادسازی کاروانسرای تاریخی در مرکز شهر سمنان تسهیل‌گر هستند و برای آزادسازی این بنا نهایت همراهی را داشتند و ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در اختیار اداره‌کل زندان‌ها قرار گرفت تا بنای اطراف کاروانسرای تاریخی مرکز سمنان آزاد شود و مقرر شد ماهی ۴۰۰ میلیون ریال اجاره پرداخت شود که اکنون قرارداد اجاره در آستانه یک‌سالگی است، اما هیچ اجاره‌بهایی تا این لحظه پرداخت نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان در این باره افزود: اداره‌کل زندان‌ها حدود ۶ میلیارد ریال اصل اجاره و نزدیک به سه میلیارد ریال جریمه دیرکرد به شهرداری سمنان بابت اجاره ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری بدهکار است و نامه فسخ قرارداد طبق قانون به شرکت واسط بین اداره‌کل زندان‌ها و شهرداری با هدف حفظ منافع مردم ابلاغ شد.

ساختمان اداره‌کل زندان‌ها در پی آزادسازی کاروانسرا در دست ساخت است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بهار امسال با بیان اینکه ساختمان اداری اداره‌کل زندان‌ها پس از تخلیه از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان با تامین اعتبار در دست ساخت است، گفت: کاروانسرای تاریخی سمنان در چارچوب مقررات آزاد شد و با سند به نام اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتقال یافت.

محمد حمیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: ساختمان اداری اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و دادگاه انقلاب مربوط به دادگستری کل استان سمنان در کنار کاروانسرای شاه عباسی این شهر وجود داشت که به منظور آزادسازی کامل کاروانسرای تاریخی در چارچوب قانون، بین اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره‌کل زندان‌ها، و دادگستری کل استان سمنان با حضور در استانداری توافق‌هایی انجام شد.

وی با اشاره به قرارداشتن ساختمان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان در کنار کاروانسرای سمنان، ادامه داد: به منظور آزادسازی کامل کاروانسرا، ساختمان معوض برای اداره‌کل زندان‌های استان سمنان در دست ساخت است و اعتبارات لازم برای تکمیل طرح در نظر گرفته شده است و بین اداره کل میراث فرهنگی و دادگستری کل استان سمنان برای دادگاه انقلاب نیز در چارچوب قوانین توافق‌ها انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان یادآور شد: اداره‌کل زندان‌های استان سمنان اکنون در ساختمانی که شهرداری سمنان در اختیار آن قرار داده، مسقر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha