آیین رونمایی از ۴۰ جلد کتاب مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- ایرنا- آیین رونمایی از ۴۰ جلد کتاب مقام معظم رهبری در قالب «ره‌نامه» امروز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسوولان و دانشجویان به طور همزمان با سراسر کشور در کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در این آیین با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و فرهنگی در مجموعه کتاب‌هایشان، گفت: دیدگاه معظم‌له در این کتابها بر خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی استوار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین امین معظمی‌گودرزی به اهداف و آرمان های شکل گیری انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: هدف نهایی انقلاب اسلامی شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس این دیدگاه؛ تمدن اسلامی پنج مرحله دارد، گفت: ما مرحله انقلاب، شکل گیری نظام اسلامی و دولت اسلامی را از این پنج مرحله پشت سر گذاشته ایم و در مرحله تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت رسیدن به تمدن اسلامی هستیم.

آیین رونمایی از ۴۰ جلد کتاب مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین عظیمی همچنین با اشاره به نام آثار و تالیفات مقام معظم رهبری در این مجموعه کتابها، مخاطب اصلی این کتابها را جوانان و نسل آینده دانست و بیان کرد: این کتاب همانند بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان بر خودسازی آنها و حرکت در مسیر جامعه سازی و در نهایت تمدن سازی تاکید دارد.

وی در پایان مقام معظم رهبری را اندیشه ورز، تحلیل گر و نظریه پردازی دانست که نظر و عمل را با هم در دیدگاه هایشان جمع کرده اند؛ یعنی هم نظریه پرداز و هم مجاهد میدان عملی دیدگاه خود است.

گفتنی است در این مراسم از کتاب های مقام معظم رهبری از جمله "جوان"، "ایمان"، "تفکر و عقلانیت"، "آزاد اندیشی"، " دین، دنیا، آخرت"، "توحید"، "قرآن"، "پیامبر"، "قرآن"، "عاشورا"،" حوزه و روحانیت" ، " امام خمینی (ره)" " انقلاب اسلامی استقلال، آزادی" ، " عدالت" ، " روشن فکر" ، " غرب شناسی" ، دشمن شناسی" ، " اسلام ناب و اسلام آمریکایی ، " مهدویت" ، تمدن نوین اسلامی، " هویت ملی" ، " کار و تلاش"، سلامت و ورزش"، رسانه و فضای مجازی" ، "شهروند تراز انقلاب اسلامی" ، علم و فنآوری" زن و خانواده" همسر گزینی و همسرداری" آرمان و جهاد" و دیگر کتاب ها رونمایی شد.

به گزارش ایرنا؛ آیین رونمایی از مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره‌نامه» تازه‌ترین آثار انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در دانشگاه تهران و در دیگر دانشگاه‌های استان همزمان امروز سه‌شنبه- پنجم دی‌ ماه- برگزار شد.

مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره‌نامه»، دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مومن، دانا و انقلابی در مسیر تمدّن نوین اسلامی است که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه‌ رهبر معظّم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند.

آیین رونمایی از ۴۰ جلد کتاب مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد

این کتاب‌ها عرصه‌ گسترده‌ای از موضوعات در ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی را در برمی‌گیرند. هر یک از این کتاب‌ها مشتمل بر ۱۰ فصل هستند که فصل اول شامل آیات و روایات، فصل دوم حاوی بیانات حضرت امام خمینی(ره) و هشت فصل دیگر بیانات حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) است و برای طرح جلد این کتاب‌ها نیز از آثار هنری هنرمندان نگارگر انقلاب اسلامی استفاده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha