۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85334032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۷۳۶ فرصت شغلی جدید در شوش ایجاد شد

۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85334032
فرماندار: ۷۳۶ فرصت شغلی جدید در شوش ایجاد شد

دزفول – ایرنا – فرماندار شوش گفت: ۷۳۶ فرصت شغلی جدید طی ۹ ماه نخست امسال در این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، محسن حویزه روز سه شنبه در نشست مشترک با مدیران روسای بانک‌های مستقر در این شهرستان کاهش آمار بیکاری را یکی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم دانست و افزود: بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق اشتغال در این شهرستان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرونده‌های متعددی برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بانک‌های شهرستان معرفی شده که از این تعداد ۷۱۰ پرونده تکمیل و تسهیلات مورد نیاز به آنها پرداخت شده است.

فرماندار شوش آمار بیکاری در این شهرستان را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد شوش از نظر موقعیت جغرافیایی، کشاورزی، گردشگری، صنایع بزرگ و هم مرزی با عراق، ایجاد اشتغال در این شهرستان همچنان اولویت نخست همه دستگاه‌ها باید باشد.

برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به جوانان شوش بی‌توجه هستند

حویزه با تاکید بر لزوم همراهی بانک‌های مستقر در این شهرستان برای کمک به گره گشایی از مسایل مبتلا به شوش گفت: برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به جوانان و کارآفرینان این شهرستان کمترین توجه را ندارند.

وی تاکید کرد: انتظار از بانک‌های مستقر در شوش این است که به رسالت خود در قبال جوانان و کارآفرینان شوش عمل کنند.

فرماندار شوش افزود: اینکه سرمایه‌های موجود در بانک‌های شهرستان در اجرای طرح‌های عمرانی و پرداخت تسهیلات به کارآفرینان استان‌های دیگر هزینه شود و جوانان، کارآفرینان و واحدهای تولیدی این شهرستان از این تسهیلات محروم باشند، قابل قبول نیست.

بانک‌ها به مسوولیت اجتماعی خود در قبال مردم شوش عمل کنند

حویزه تاکید کرد: انتظار از مدیران روسای بانک‌های مستقر در شهرستان شوش عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم این شهرستان است.

وی با انتقاد از همراهی نکردن برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند معرفی شده توسط فرمانداری افزود: افراد معرفی شده به بانک‌ها توسط فرمانداری پس از بررسی‌های انجام شده و مسجل شدن نیازمند بودن آن فرد انجام می‌شود به همین دلیل همراهی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به این افراد انتظار مدیریت شهرستان است.

فرماندار شوش گفت: تنها یکی از بانک‌های شهرستان به تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات اشتغال و جوانی جمعیت عمل کرده که ضروری است بانک‌ها شهرستان طی روزهای آینده عملکرد خود در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و جوانی جمعیت را به فرمانداری اطلاع دهند.

وی افزود: پیگیری لازم از طریق سرپرست استان بانک‌هایی که به تعهدات خود در شوش عمل نکنند انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان شوش در شمال استان خوزستان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و قطب تولید گندم و ذرت دانه ای کشور است. سالانه حدود ۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود.

شهرستان شوش با وجود کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، کارخانه کاغذ پارس هفت تپه و شرکت حریر خوزستان از قطب‌های صنعتی استان خوزستان است.

شوش به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و آثار ارزشمند و منحصر به فرد تاریخی و مذهبی نظیر حرم دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی شاعر شهیر اهل بیت (ع)، آپادانا، آکروپل، شهر شاهی، شهر پیشه وران، کاخ اردشیر دوم، محوطه باستانی و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از مقصدهای مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha