تولید ۴۱ محصول از سوی شرکت‌های فناور همدان

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۴۱ محصول فناورانه در شرکت‌های فناور استان تولید می‌شود و این شرکت ها ۹۰ میلیارد ریال فروش دارند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی مجذوبی روز سه شنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان همدان از چهار به ۶ مورد و شرکت‌های فناوری از ۲۴ به ۴۴ شرکت افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت های ۲ سال گذشته معاونت تحقیقات و فناوری اثربخش و رضایت‌آفرین بوده است اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در ارزیابی دانشگاه‌های کشور با ۶ پله صعود به رتبه هفدهم تولید دانش دست یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: علوم پزشکی همدان در تولید و نشر دانش و عمده شاخص‌ها رشد چشمگیری داشته و رتبه‌های قابل توجهی کسب کرده و در حوزه تولید دانش از رتبه ۱۷ به ۱۱ صعود کرده است.

وی افزود: همچنین در حوزه فناوری از رتبه ۱۴ کشور به جایگاه نهم رسیدیم و در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ رتبه دوم را در این زمینه کسب کردیم.

مجذوبی ادامه داد: در ۲ سال گذشته از رتبه ششم در حوزه تحقیقات دانشجویی به جایگاه دوم دست یافته و نشان پنج ستاره را کسب کردیم همچنین در ارزیابی "اخلاق در پژوهش" از جایگاه ۱۲ به جایگاه نخست رسیدیم.

وی با تأکید بر لزوم مأموریت‌گرایی در مراکز تحقیقاتی عنوان کرد: هفت طرح ملی از سوی وزارت بهداشت برای بررسی و پژوهش به علوم پزشکی همدان واگذار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: بررسی طرح‌ها و مأموریت‌های مراکز تحقیقاتی از سه به ۱۸ مورد رسیده‌است اگرچه باید اقدامات بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا مشکلات و مسائل جامعه در قالب مأموریت‌ها رفع شود.

مجذوبی خاطرنشان کرد: از اوایل سال ۱۴۰۱ پیگیر دریافت مجوز پارک علم و فناوری سلامت بودیم که موفق شدیم به آن دست یابیم‌ و در حال حاضر ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر هستند.

وی ادامه داد: در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی که یکی از آیتم‌های شاخص بین المللی شدن دانشگاه است در حوزه بالین موفق به کسب رتبه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ و در علوم بهداشتی موفق به کسب رتبه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ شده‌ایم که این اتفاق تاکنون در دانشگاه سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای ورود به رتبه‌بندی تایمز در تلاش هستیم و امیدواریم تا یک ماه آینده روند کار تکمیل شود و در این جایگاه قرار بگیریم، تصریح کرد: تعداد مجلات علمی دانشگاه که در پایگاه‌های معتبر دنیا نمایه شده از سه به هفت مورد رسیده و بعد از دانشگاه‌های بهشتی و تهران رتبه سوم را در نمایه شدن مجلات داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha