استانداری به تجهیز حوزه‌های امتحانی خراسان جنوبی کمک کرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای کمک به برگزاری و تامین تجهیزات مورد نیاز امتحانات نهایی در استان اختصاص یافت اما باید در سطح وزارتخانه نیز پیگیری‌ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز سه‌شنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری افزود: هماهنگی برای پایداری برق، فوریت‌های پزشکی، تامین اینترنت، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، تسهیل تردد دانش آموزان و امنیت حوزه‌های آزمون از موضوعاتی است که باید به خوبی مدیریت شود.

وی با اشاره به درخواست آموزش و پرورش استان مبنی بر کمک مالی برای تامین نیازهای مربوط به امتحانات نهایی گفت: آموزش و پرورش بنیه و اساس کشور است و باید در اعتبارات ویژه دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش سرفصل‌هایی در لایحه بودجه مشخص کند تا دست استان‌ها برای هزینه کرد متفرقه باز باشد و در این زمینه مطالبه‌گری از استان نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: نگاه مساعدت و تعاملی بین شهرداری و شوراها نسبت به آموزش و پرورش وجود دارد اما به دلیل وجود برخی محدودیت‌های قانونی باید به شکل مناسب در نشست‌های تخصصی بررسی شود.

قناعت افزود: با توجه به اینکه مهدهای کودک از نظارت بهزیستی خارج شده‌اند باید تا پایان سال تمامی مهدهای کودک مجوز آموزش و پرورش استان را دریافت کنند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود انتخابات را مایه اقتدار کشور، اعتبار و آبروی نظام دانست و گفت: فراهم کردن زمینه‌های برگزاری یک انتخابات پرشور، سالم و با امنیت کامل از اولویت‌هاست و همه دستگاه‌ها در این زمینه وظیفه دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت از مولفه‌های انتخابات است افزود: انتظار این است که در مدارس در زمینه مشارکت حداکثری و قوی در انتخابات خوب و ویژه کار شود.

وی تصریح کرد: مشارکت بالا و باشکوه مردم در انتخابات؛ قدرت، امنیت و وحدت ملی و قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی را در سطح بین‌المللی افزایش می‌دهد.

قناعت به اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند بیان کرد: همچنین ایشان می‌فرمایند که اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس نیز ضعیف خواهد شد.

وی گفت: وظیفه مسئولان تامین امنیت، اجرای صحیح و دقیق قانون و سلامت انتخابات است و هر کسی که مردم را از انتخابات دلسرد کند در پازل دشمن بازی می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: انتخابات پایه تحول است و اگر می‌خواهیم مشکلات کشور کم‌ و رفع شود باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم.

وی گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری رقابت یعنی جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند و میدان برای مسابقه‌ جناح‌ها و نگاه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی باز باشد لذا باید فضا را باز بگذاریم که جناح‌های مختلف سیاسی با نگاه‌های مختلف در این مسابقه و انتخابات رقابت کنند.

قناعت افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای غربی جدی و واقعی است و باعث تحول، ایجاد نشاط و بالندگی در کشور می‌شود، هرچه مجلس قوی‌تر باشد قوانین و نظارت بهتری صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: درخصوص جهاد و مقاومت مردم مظلوم غزه اگرچه به ظاهر تعداد تلفات مردم فلسطین بیشتر است اما در واقع خروجی‌ها در جامعه جهانی به نفع پیروزی بزرگ ملت فلسطین است چرا که غربی‌ها قیافه حقوق بشری به خود می‌گیرند و دروغ بودن ادعای حقوق بشری آنان برای همه جامعه جهانی برملا شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در اتفاقات اخیر فلسطین، آمریکا واقعا بی آبرو شده و نقاب زیبا و پوشالی از چهره تمدن غربی افتاده و واقعیت‌های این چهره پلید برای همه آشکار شده چرا که پشت نقاب آمریکا، چهره بسیار زشت و پلید ضد بشری وجود دارد.

وی با اشاره به وتو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا گفت: آمریکا می‌داند که این اقدام رسمی برایش هزینه دارد ولی باز هم این اقدام را انجام داد که نشان دهنده اوضاع وخیم آمریکا و غربی‌ها است.

بنابر اعلام اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری برای سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی برگزار می‌شود از همین رو جمعیت دانش آموزی استان در این حوزه سه برابر شده است.

اختصاص سه میلیارد ریال برای تقدیر از گروه‌های جهادی همکار با آموزش و پرورش، یک میلیارد ریال برای گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش همچنین تقدیر از ۲۰ نفر افراد برتر در حوزه نهضت سوادآموزی از مصوبات هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۲ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha