۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85334135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ محدوده بحرانی کانال‌های آبیاری شمال خوزستان ترمیم و بازسازی شد

دزفول – ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: ۷۰ محدوده بحرانی در کانال‌های آبیاری شبکه‌های دز و کرخه شمالی طی ۹ ماه ابتدای سال جاری ترمیم و بازسازی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شبکه آبیاری دز، محسن سعادت فر روز سه شنبه، شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان را یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شبکه‌های آبیاری کشور دانست و افزود: بازسازی و ترمیم مستمر این شبکه عظیم آبیاری همواره به ویژه در فصل سرد سال و ایام بارندگی که نیاز زمین‌های کشاورزی به آب کاهش می‌یابد، در دستور کار است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۲ هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی در بیش از هشت هزار و ۱۶۳ متر از کانال‌های آبیاری شمال خوزستان طی ۹ ماه نخست امسال انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان تصریح کرد: ۷۰ محدوده بحرانی در کانال‌های آبیاری شبکه‌های دز و کرخه شمالی شامل شرق، غرب و منطقه سبیلی تعمیر و بازسازی شد که با بتنی کردن این کانال‌ها به میزان قابل توجهی از هدر رفت آب جلوگیری شد.

وی این اقدامات را موجب افزایش بازده انتقال آب دانست و افزود: عملیات لایروبی، ترمیم، اصلاح و بتن ریزی مجاری انتقال آب در شبکه‌های زیر پوشش این شرکت به دلیل قدمت شبکه نیاز مستمر این شبکه مهم و حیاتی است.

به گزارش ایرنا، شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان با داشتن بیش از یکهزار و ۳۷۰ کیلومتر کانال و زهکش یکی از بزرگترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور است که بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی غرب و شرق رودخانه دز و منطقه سبیلی در شمال دزفول را آبیاری می‌کند.

شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را با بیش از ۱۸ هزار مشترک برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha