طرح تقویت خط انتقال آب تربت حیدریه عملیاتی شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح تقویت خط انتقال آب تربت حیدریه با اجرای ۲ هزار متر از خط انتقال به قطر ۵۰۰ میلی متر عملیاتی شد.

حسین امامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط کنونی انتقال آب از "شادمهر" به تربت حیدریه ۹ کیلومتر طول و ۴۰۰ میلی متر قطر دارد که طرح افزایش ظرفیت انتقال و کاهش فشار این خط در دستور کار آبفا قرار گرفت و تا کنون در ۲ کیلومتر از این مسیر عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: خط جدید با قطر ۵۰۰ میلی متر و به موازات خط ۴۰۰ میلی متری در حال اجراست و انتقال آب از ۶ حلقه چاه به شهر تربت حیدریه به میزان ۲۰۰ لیتر برثانیه عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با ساخت پنج باب حوضچه و نصب اتصالات، بخشی از خط جدید با استفاده از سه راه به خط ۴۰۰ میلی متری متصل و وارد مدار بهره برداری شد.

امامی افزود: هفت کیلومتر از مسیر خط جدید باید اجرا شود که به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: توان کنونی تولید آب شهر تربت حیدریه ۶۱۰ لیتر در ثانیه است و این شهر هم اینک با ۱۵۰ لیتر کسری آب مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح تامین دراز مدت آب شهر تربت حیدریه شامل حفر و تجهیز چهار حلقه چاه است که تا کنون ۲ حلقه چاه از این تعداد وارد مدار شده و در صورت بهره برداری از ۲ حلقه چاه دیگر ۱۰۰ لیتر در ثانیه از کمبود آب شهر تربت حیدریه جبران می شود.

شرکت آبفای تربت‌حیدریه هم اکنون دارای حدود ۹۵ هزار مشترک آب و ۳۳ هزار مشترک فاضلاب است و خدمات خود را به چهار بخش "مرکزی، کدکن، بایگ و رباط سنگ" و ۱۲۰ روستای تابعه آنها ارایه می‌کند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha