اداره کل استاندارد استان اردبیل بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد اردبیل اعلام کرد: این اداره کل در ۹ ماه سال جاری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال درآمد عمومی کسب کرده است.

حسنعلی حسین‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درآمد عمومی اداره کل استاندارد استان در سال جاری بیش از ۱۳۰ درصد نسبت به برنامه عملیاتی ابلاغی و مصوب محقق شده است.

وی بیان کرد: وصول این میزان درآمد در قبال ارائه خدماتی شامل صدور و تمدید مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد، خدمات مربوط به بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی و نیز کارمزد خدماتی مربوط به صادرات و واردات بوده است.

سرپرست اداره کل استاندارد اردبیل گفت: به علت بهبود شرایط تجاری و رونق اقتصادی کشور و افزایش سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی در قالب صادرات و واردات به ویژه واردات کامیون‌های کشنده، اداره کل استاندارد استان اردبیل شاهد افزایش درآمد بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که سهم درآمد عمومی تعیین شده برای اداره کل استاندارد استان اردبیل تا پایان سال جاری با همت واحدهای تولیدی و افزایش توان تولیدی و همچنین توسعه صادرات و واردات محقق شده و بیشتر از برنامه عملیاتی ابلاغ شده باشد.

به گزارش ایرنا، تعداد ۳۳۰ واحد تولیدی با بیش از ۶۰۰ فرآورده و محصول در زمینه تولید مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی، مکانیک فلزشناسی ، بسته‌بندی و سلولزی، فلزات گرانبها ، برق ، نساجی و مهندسی پزشکی زیر پوشش اداره کل استاندارد استان اردبیل قرار دارد.

۲۵ آزمایشگاه تخصصی بخش خصوصی در زمینه تولید مصالح ساختمانی، کالیبراسیون، صنایع غذایی و تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز و پنج واحد آزمایشگاه در زمینه میکروبیولوژی با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همکاری دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha