سفیر فلسطین: واکنش غرب به جنایات در غزه شرم‌آور است/چراغ‌سبز آمریکا به کشتار فلسطینیان

لندن – ایرنا – سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس، واکنش غرب به جنایات در غزه را شرم‌آور توصیف و تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا به کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین ادامه می‌دهد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، حسام زملط در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی، بروز اختلاف میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر بحران انسانی در غزه را رد کرد و گفت: صبر آمریکا نه تنها تمام نشده که هرچه اسرائیل می‌خواهد در اختیارش قرار می‌دهد. اسرائیل بدون حمایت کامل آمریکا مرتکب چنین جنایات گسترده‌ای نمی‌شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ۳ برابر بمبی که در هیروشیما منفجر شد، بر سر مردم غزه ریخته است افزود: تمام کسانی که بر اثر حملات اسرائیل جان خود را از دست دادند، زنان و کودکان فلسطینی بودند. این بمب‌ها را آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است.

سفیر فلسطین با اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی انگلیس از رژیم صهیونیستی نیز افزود: این برای نخستین بار در تاریخ است که یک نسل‌کشی با حمایت بی‌قید و شرط دولت‌های غربی صورت می‌گیرد.

او در پاسخ به سوالی درباره تلاش ادعایی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تکرار عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گفت: اسرائیلی‌ها و حامیانشان در آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی باید به‌طور جدی تاریخ را مرور و درک کنند که اشغال‌گری، استعمارگری و محاصره مردم (غزه) نمی‌تواند امری دائمی باشد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

زیپی هوتولی سفیر رژیم صهیونیستی دو هفته پیش در اظهاراتی جنجالی و برخلاف موضع کشورهای غربی ادعا کرد که راه‌حل موسوم به «دو دولتی» مُرده و باید توافقات جدیدی درباره آینده فلسطین و (رژیم) اسرائیل صورت گیرد. وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، مدعی شد: «به نظرم زمان آن رسیده است که جهان متوجه شود نظریه اسلو در هفتم اکتبر شکست خورد و توافقات جدیدی باید صورت گیرد.»

سفیر فلسطین در پاسخ به این سووال که آیا تشکیلات خودگردان فلسطین آماده صلح با تل‌آویو و پیگیری راه‌حل دو دولتی است گفت: اسرائیلی‌ها هرگز به دنبال تحقق این راه حل نبودند. هوتولی (سفیر رژیم صهیونیستی) هم مطلب جدیدی را افشا نکرد و فقط سیاست اسرائیل را اعلام کرد.

وی افزود که رژیم صهیونیستی از زمان انعقاد توافق اسلو تابع راه‌حل دو دولتی نبود و «ما با مقام‌های اسرائیل از ابتدا مشکل داشتیم» وی تداوم شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری را بعنوان شاهدی بر اظهارات دانست و افزود: ۳۰ سال پیش که روند سازش آغاز شد ۱۲۰ هزار شهرک‌نشین غیرقانونی در کرانه ساکن بودند و اکنون این رقم به ۷۵۰ هزار نفر رسیده است. بنابراین اسرائیل نه فقط در حرف که در عمل به راه‌حل دو دولتی پایبند نیست.»

زملط درباره راه‌حل برون رفت از شرایط موجود تصریح کرد که بحران غزه به‌تنهایی قابل‌حل نیست و خواستار شناسایی کشور مستقل فلسطین با پایتخت قدس شد. وی تصریح کرد که صلح از مسیر احترام به حقوق ملت فلسطین می‌گذرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha