۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85334253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نهاد حقوق بشری: اشغالگران، فلسطینیان را اعدام می‌کنند/ مستندسازی جنایات تل آویو

تهران- ایرنا- هیات مستقل حقوق بشر فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی، غیرنظامیان فلسطینی را حتی پس از بالابردن پرچم سفید، اعدام می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه العربی، این نهاد حقوق بشری فلسطینی در بیانیه ای افزود: تجاوز و حمله نظامیان صهیونیست به مراکز اسکان آوارگان و غارت اموال و وسایل آن ها ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران، بازداشت شدگان را برهنه کرده و با آن ها بدرفتاری و در وضعیت اهانت آمیزی از آن ها فیلم و عکس می گیرند.

موارد مختلفی از ربوده و ناپدید شدن اجباری فلسطینی ها پس از بازداشت توسط نظامیان رژیم صهیونیستی ثبت شده است.

هیات مستقل حقوق بشر فلسطین اضافه کرد: تاکنون ۳۱۰ کادر پزشکی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۲۸ بیمارستان از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه از چرخه خدمات رسانی خارج شده است.

اشغالگران، مدیر بیمارستان «کمال عدوان» را با شکنجه مجبور به صحبت کرده اند و ما از شورای حقوق بشر می خواهیم با اقدامات فوری، جنایت های رژیم صهیونیستی از جمله قتل عام و کوچاندن اجباری ساکنان غزه را متوقف کند.

این بیانیه ادامه داد:‌ کشتار مردم و تخریب زیرساخت های غزه توسط نیروهای اشغالگر ادامه دارد و ما جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را مستندسازی می کنیم و همه این اطلاعات را به دیوان کیفری بین المللی ارائه خواهیم کرد.

هیات مستقل حقوق بشر فلسطین نسبت به ورود بحران غزه به مرحله قحطی و گرسنگی غیر قابل کنترل، هشدارداد.

این نهاد فلسطینی خواستار سفر کمیته دائمی تحقیقات بین المللی به غزه برای تحقیق درباره جنایت های رژیم صهیونیستی شد و افزود: دادستان دیوان کیفری بین المللی نسبت به اجرای عدالت وقت کشی می کند و ما از وی می خواهیم برای جنایتکاران، حکم بازداشت صادر کند.

براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت فلسطین که که دوشنبه شب منتشر شد، شمار قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۲۰۶۷۴ شهید و شمار زخمی ها به ۵۴۵۳۶ زخمی افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha