۵ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85334266
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع روسیه: موفقیت اصلی سال ۲۰۲۳ خنثی سازی ضدحمله اوکراین بود

تهران – ایرنا - سرگئی شویگو، امروز گفت که نیروهای مسلح روسیه با خنثی کردن ضد حمله اوکراین به هدف اصلی سال ۲۰۲۳ دست یافته‌اند.

به گزارش ایرنا از تارنمای روسی اسپوتنیک، شویگو پیش از این گفته بود نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۱۲۵ هزار نیرو و "۱۶ هزار واحد سلاح" را در طول این ضد حمله شش ماهه از دست داده‌اند.

وزیر دفاع روسیه در این خصوص گفته بود که عمده تلاش‌های سال گذشته روسیه بر دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه متمرکز بود که اصلی‌ترین آنها، اختلال در ضد حمله پر سرو صدای نیروهای مسلح اوکراین بود که با موفقیت انجام شد.

شویگو افزود: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از عملکرد فرماندهی و پرسنل وزارت دفاع قدردانی کرده و از آنها برای انجام وظایف محوله تشکر کرده است.

وی همچنین گفت که ارتش روسیه روز به‌روز در حال تصرف مواضع برتر و گسترش مناطق تحت کنترل در همه جهات در منطقه "عملیات ویژه" است.

شویگو دیروز (۴ دی) اعلام کرده بود که ارتش روسیه عملیات تصرف شهر مارینکا (Maryinka) در جنوب غربی منطقه جدایی طلب "دونتسک" را تکمیل کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز پیشتر گزارش داده بود که پیشروی‌های اخیر روسیه در نزدیکی آودیوکا و همچنین در اطراف شهرهای دیگر مانند کوپیانسک، باخموت و مارینکا نیز شاهد دیگری است که نشان می‌دهد روسیه ابتکار عمل را در بیشتر میدان‌های نبرد با اوکراین به دست گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha