نورشرق: ارکان فدراسیون فوتبال باید مستقل تصمیم بگیرند

تهران- ایرنا- رییس کمیته تعیین وضعیت گفت: اگر قرار بود کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را عینا تایید کند، دیگر نیازی به وجود چنین کمیته‌ای نبود.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، جمشید نورشرق در نشست خبری امروز کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره رای جنجالی کمیته استیناف اظهار داشت: نکته اول این است که دستورالعمل ناظر بر سقف قراردادها و دستورالعمل ناظر بر تنظیم قراردادها حرکت جدیدی بود که به پشتوانه هیئت رئیسه فدراسیون و مهدی تاج(رییس فدراسیون) برای اولین بار اجرا شد.

وی افزود: این دستورالعمل قطعا آثار خوبی خواهد داشت. هرچند با نقدهای مواجه است. هر دو دستورالعمل شامل سقف بودجه هستند که در قراردادها باید رعایت شود. در پایان فصل با توجه به انتقادات و پیشنهادات از سوی دست‌اندرکاران، این قانون مورد بازبینی و اصلاح قرار خواهد گرفت.این دستورالعمل مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون است و قطعا باید اجرا شود. همه دیدیم کمیته انضباطی و استیناف در مورد این موضوع رای دادند.

نورشرق ادامه داد: نکته دوم نیز این است که ارکان فدراسیون باید مستقل و در جایگاهی که تعریف شده است، تصمیم بگیرند. اگر قرار بود کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را عینا تایید کند، دیگر نیازی به این کمیته نبود. این موضوع مهمی است، رئیس کمیته استیناف نیز اشاره کرد که احراز تخلف در دادنامه استیناف هم محرز شده اما قسمتی که ناظر بر کسر امتیاز بود، با استدلال‌های موجود در دادنامه نقض شده است.

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال دیروز در حکمی، رای کمیته انضباطی درباره کسر امتیاز از باشگاه‌های پرسپولیس و سپاهان را نقض کرد و امتیازات کسرشده از این تیم‌ها را بازگرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha