انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه رازی و پژوهشگاه مطالعات فرهنگی وزارت علوم

تهران- ایرنا- دانشگاه رازی کرمانشاه و پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و ‌آموزش ایرنا از وزارت علوم، این دو یادداشت تفاهم‌ همکاری علمی و تحقیقاتی میان پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه و مرکز مطالعات تاریخی (اسناد، آرشیو و موزه) دانشگاه رازی با پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد.

این تفاهم‌نامه‌ها به امضای محمدنبی احمدی رییس دانشگاه رازی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روح اله بهرامی رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور به امضا رسید.

طرفین با توجه به حوزه کاری مشترک پژوهشگاه وزارت علوم و پژوهشکده و مرکز مطالعات تاریخی دانشگاه رازی، انجام برنامه‌های مشترک جامعه‌محور در حوزه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و تمدنی نظیر برگزاری رویدادهای مشترک علمی، تبادل فکری، تألیف و انتشار آثار تحقیقاتی، برگزاری، کنفرانس، همایش‌ها و نشست‌های مشترک ملی و بین‌المللی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی و مطالعات آموزش عالی را مهم دانسته و بر ضرورت هم‌افزایی در این گونه مطالعات تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی می‌شناسیم با هدف پژوهش در زمینه های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی و توسعه و ارتقای علوم انسانی و اجتماعی بر اساس مصوبه شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در سال ۱۳۸۲ به نام پژوهشکده با ساختار چهار گروه مطالعات آینده‌نگر، مطالعات اجتماعی، مطالعات زنان و مطالعات فرهنگی موافقت اصولی مصوب و با ابلاغ مصوبه مربوط از سال ۱۳۸۳ وارد مرحله اجرایی شد.

پژوهشکده در سال ۱۳۹۹ با موافقت قطعی شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به مؤسسه ارتقا یافت و این شورا همچنین موافقت اصولی خود را برای راه‌اندازی دو گروه «مطالعات علم و فناوری» و گروه «مطالعات ارتباطات و فضای مجازی» اعلام کرد.

مؤسسه دارای کمیسیون دائمی و هیات امنای مستقل است و بر اساس طرح دلایل و توافق با قائم مقام وزیر علوم همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اردیبهشت گذشته نام آن به «پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (پمفات)» تغییر یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha