۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبر: 85334568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۴۴ درصدی صدور اسناد مالکیت در استان یزد

۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبر: 85334568
رشد ۴۴ درصدی صدور اسناد مالکیت در استان یزد

یزد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد از رشد ۴۴ درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستری در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه روابط عمومی این اداره‌کل، "مهدی اقبال" افزود: در استان از هفت میلیون و ۴۵ هزار هکتار کل اراضی بیش از هفت میلیون و ۲۷۴ هزار هکتار آن اراضی ملی است که محدوده بندی آن‌ها تمام شده و ۸۹۵ هکتار اراضی کشاورزی است که مرزبندی حدود ۵۶ هزار هکتار آن معادل حدود ۷۱ درصد انجام شده است.

وی افزود: با توجه به الزامات قانونی اسناد بالادستی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هویت سازی و مستندسازی متر به متر زمین‌های کشور و قانون جامع حدنگار، روند مستندسازی در بخش‌های مختلف استان یزد با جدیت و بصورت جهادی در حال انجام است.

عضو شورای قضایی یزد ادامه داد: در این خصوص با تلاش‌های صورت گرفته، این استان در بخش اتمام کاداستر(محدوده بندی) اراضی ملی در میان ۱۰ استان با اتمام کاداستر این بخش، در کاداستر اراضی و املاک روستایی در رتبه اول و در کاداستر کشاورزی هم در رتبه نخست قرار دارد.

اقبال خاطرنشان کرد: در حوزه صدور سند مالکیت کاداستری نیز با توجه به اینکه این بخش مردم محور است نسبت به عملکرد ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ که آمار صدور سند حدود ۶۰ هزار جلد بوده امسال این آمار به حدود ۸۶ هزار جلد افزایش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اجرای طرح‌های مختلف همچون جهاد ثبتی منتظران ظهور اداره و نذر خدمت در واحدهای ثبتی این آمار تا پایان سال نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha