فعال سیاسی: افزایش مشارکت انتخاباتی از اهداف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سمنان است

سمنان - ایرنا - رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: افزایش مشارکت مردمی در انتخابات اولویت اصلی این شورا در انتخابات اسفند امسال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عموزاده عصر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه در دفتر مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان در این شهر افزود: برخی افراد اذعان دارند برای افزایش مشارکت انتخاباتی باید همه طیف‌ها نماینده داشته باشند و این رویکرد ارزشمند است، اما صلاحیت افراد مهم و انتخابات باید سالم باشد.

وی تصریح کرد: عدم تایید و حمایت از افراد در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات پیشرو به معنای عدم توانایی فرد نیست و این شورا بر پایه صلاحیت و شایسته‌سالاری تصمیم می‌گیرد.

وی بیان کرد: چند کارگروه‌ ذیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان تشکیل شده است و ۴۰ شاخص از جمله معیارهای اخلاقی، سیاسی، تشکیلاتی، تخصصی و شخصیتی و مقبولیت و رای‌آوری برای حمایت از نامزدها مورد توجه است.

به گفته عموزاده، فراخوان اعلام آمادگی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اعلام شد و تا امروز ۷۱ داوطلب نامزدی اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: چهار نماینده فعلی خواستار وابستگی به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان سمنان هستند و حتی جناح اصلاح طلب نیز اعلام آمادگی کرد.

به گفته عموزاده، در نهایت نمایندگان منتخب مردم باید میثاق ‌نامه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را امضا کنند و در دوره‌های قبل برخی نمایندگان به تعهدات عمل نکردند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: غفلت‌زدایی و ترغیب آحاد جامعه به حضور پرشور در انتخابات هدف اصلی این شورا است.

وی تاکید کرد: اقبال عمومی از معیارهای اصلی حمایت است و در هر شهرستان سه تا پنج نفر داوطلب انتخاب و سپس به شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی معرفی و طبق مراکز نظرسنجی فرد مورد نظر برای داوطلبی در انتخابات معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: شورای ائتلاف انقلاب اسلامی استان سمنان در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان داوطلبی معرفی نکرد و در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی سه داوطلب نمایندگی جزو جریان‌های انقلابی بودند، اما جزو شورای ائتلاف انقلاب اسلامی استان سمنان نبودند و اعلام کردند میثاق‌نامه را امضا نمی‌کنند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: اعتلاف به صورت سازماندهی شده هیچ لیستی در عزل و نصب ارایه نداد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha