شبی با شهید گمنام در دانشگاه مراغه

مراغه- ایرنا- برخی از شهیدان نزد خاکیان گمنام اما در پیشگاه آسمانیان بسیار نام‌آشنا هستند و حضور پیکر مطهر یکی از همین شهدا در مراغه، زمینه را برای برگزاری آیینی با عنوان «شبی با شهید گمنام» در دانشگاه دولتی این شهرستان فراهم کرد. 

به گزارش ایرنا فرمانده سپاه ناحیه مراغه سه‌شنبه شب در این آیین که در مسجد امام صادق (ع) دانشگاه مراغه برگزار شد، بیان کرد: شهید آوینی گفته بود که در عالم اسراری است که جز به بهای خون فاش نمی‌شود و تقویت قدرت حق در برابر باطل گویا جزو همین اسرار به شمار می‌رود.

صوت

سرهنگ یحیی حیدری با بیان اینکه جریان حق همواره در مقابل باطل قرار دارد، افزود: خون‌های پاکی که در کربلا و همچنین دفاع مقدس ریخته شد نیز مصداق پیروزی حق علیه باطل و جزو همان اسرار است.

وی اضافه کرد: این خون پاک ‌شهید است که ظالم را رسوا می‌کند و در جبهه مقاومت هم اینچنین بود چراکه خون پاک شهید سلیمانی باعث شد تا جبهه مقاومت بیش از پیش تقویت شود.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: مسلمانان غزه و فلسطین که زمانی در جنگ ۶ روزه با خفت در برابر رژیم صهیونیستی شکست خورده بودند، امروز به برکت انقلاب سلامی ایران، جرات طوفان یافته‌ و عملیات طوفان‌الاقصی را اجرا کرده‌اند.

شبی با شهید گمنام خاکیان در مراغه
فرمانده سپاه مراغه: جبهه مقاومت به برکت انقلاب اسلامی جرات طوفان یافت

وی با بیان اینکه هیمنه پوشالی استکبار بار دیگر در غزه فرو ریخت، اظهار داشت: شهدای جبهه حق آسمانی می‌شوند تا امام زمان(عج) خانه‌نشین نشود و حضرت زهرا(س) بار دیگر بین در و دیوار نماند.

دبیر ستاد بزگرداشت شهید گمنام مراغه اضافه کرد: شهیدان جبهه حق، عهد و پیمانشان را زمانی بستند که علی اکبر(ع) در کربلا تکه‌تکه شد و حسین(ع) در گودال قتلگاه به شهادت رسید.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه کشورمان به برکت خون شهیدان در اوج اقتدار قرار دارد، اظهار داشت: این افتخار بزرگی برای مراغه محسوب می‌شود که در عرض یک ماه ۲ شهید گمنام را میزبانی کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه فردا، چهارشنبه روز تکریم مادران و همسران شهداست، بیان کرد: مادرانی هنوز منتظر شناسایی پیکر فرزند شهیدشان هستند و تشییع و خاکسپاری این شهید گمنام در سالروز وفات ام‌البنین(س) ما را بار دیگر به یاد این مادران مقاوم می‌اندازد.

افتخاری بزرگ نصیب دانشگاه مراغه شد

رییس دانشگاه مراغه نیز در این آیین بیان کرد: امروز افتخار بزرگی نصیب این دانشگاه شد و یک شهید گمنام به این فضای علمی و پژوهشی انتقال یافت.

شبی با شهید گمنام خاکیان در مراغه
شهید گمنام ۱۸ ساله‌ای که در شلمچه به شهادت رسیده بود، فردا در دانشگاه مراغه آرام می‌گیرد

«محمد زادشکویان» افزود: روح ملکوتی این شهید، همواره شاهد و ناظر فعالیت‌های علمی و پژوهشی فرهیختگان این دانشگاه خواهد بود و فضایی معنوی برای این دانشگاه به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه آیین تشییع و تدفین این شهید گمنام فردا، چهارشنبه برگزار می‌شود، اضافه کرد: پیشرفت‌های کشورمان بی‌شک مرهون خون شهداست و قرار گرفتن در مسیر متعالی آنان، ما را به سعادت دنیا و آخرت هدایت می‌کند.

به گزارش ایرنا مداحی و سینه‌زنی، شعرخوانی «ولی‌الله کلامی زنجانی» و زیارت شهید گمنام از دیگر بخش‌های این آیین معنوی در فضای دانشگاهی به شمار می‌رود.

ویدئو

گفتنی است ساعت هشت فردا، چهارشنبه آیین زیارت عاشورا در مسجد شهدای مراغه آغاز شده و آیین تشییع نیز در ساعت ۱۰ از مسجد شهدا تا میدان مصلی برگزار، و پیکر مطهر این شهید گمنام در محوطه دانشگاه مراغه تدفین می‌شود.

۲۶ آذرماه نیز پیکر یک شهید گمنام دیگر با استقبال و حضور پرشور و شعور مردم در مراغه تشییع، و در پادگان امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha