کاهش ۲۱ درصدی تلفات ناشی از تصادف در غرب استان تهران/اعمال قانون ۵۴ هزار راننده حادثه ساز

تهران بزرگ - ایرنا - معاون حمل و نقل دفتر فنی و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران گفت: جانباختگان ناشی از تصادفات در غرب این استان در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل دربانی سه‌شنبه شب در گفت وگویی افزود: این کاهش تلفات در حالیست که تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات در کشور طی این مدت ۸.۲ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل دفتر فنی و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران تاکید کرد: در عین حال و برغم رشد ۱۲ درصدی تردد در جاده‌های مواصلاتی استان تهران، تعداد جانباختگان در ۶ ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۲۱ درصدی تلفات ناشی از تصادف در غرب استان تهران/اعمال قانون ۵۴ هزار راننده حادثه ساز

۵۴ هزار راننده حادثه ساز اعمال قانون شدند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سه ماه سوم (مهر تا آذر) سال جاری در مجموع ۵۴ هزار راننده که اقدام به انجام حوادث خطرناک از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و لایی کشی در معابر پایتخت کرده بودند توسط پلیس اعمال قانون شدند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت روز چهارشنبه در خصوص اعمال قانون خودروهای حادثه ساز اظهار کرد: این تعداد راننده متخلف با لایی کشی و حرکات مخاطره آمیز امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته بودند.

وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات شبانه خودروها توسط پلیس در راستای مطالبه گری شهروندان است، افزود: از ابتدای مهر تا پایان آذر ۲ هزار و ۲۹۰ خودروی با تخلف سرعت و سبقت غیرمجاز نیز توسط همکارانم در پلیس راهور پایتخت به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند.

سرهنگ جوانبخت با اشاره به اینکه بیشتر این تخلفات شب‌ها انجام شده است، ادامه داد: جنس تصادفات در شب‌ها متفاوت است زیرا معابر خلوت و سرعت‌ها بالاست و این خلوتی برای رانندگان حادثه ساز برای اوج گرفتن سرعت بسیار وسوسه انگیز است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: گاهی شما در حال تردد عادی هستید ولی یک دفعه مشاهده می‌کنید راننده‌ای با سرعت سرسام آور و تغییر مسیرهای ناگهانی از کنارتان عبور می‌کند این نوع رانندگی پُر خطر او شما و دیگر رانندگان را دچار مشکل خواهد کرد.

سرهنگ جوانبخت گفت: در برخورد با رانندگان حادثه ساز همه تلاش پلیس راهور اینکه از به خطر افتادن جان رانندگان و سرنشینان خودروها جلوگیری کنیم چون این رانندگان با تغییر رفتار خود و ایجاد حوادث خطرناک هم جان خود و هم جان دیگر رانندگان و کاربران ترافیکی را به خطر می‌اندازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha