رییس بنیاد نخبگان ایلام: برنامه ویژه دولت سیزدهم برای نخبگان امیدبخش است

ایلام- ایرنا- رییس بنیاد نخبگان استان ایلام گفت: برنامه ویژه دولت سیزدهم در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان به منظور توسعه کشور با جذب آنان در دستگاه های دولتی اثر گذار و امیدبخش است.

"محمد ایدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخبگان سرمایه بسیار مهم و ارزشمندی برای کشور هستند و با مدیریت و بکارگیری آنان می توان از این ظرفیت در مسیر توسعه کشور بهره گرفت.

وی افزود: خوشبختانه برای چهار هزار نفر در سطح کشور از نخبگان ردیف استخدامی گرفته شده و با جذب آنها در دستگاه‌های اجرایی به صورت رسمی جذب می شوند.

رییس بنیاد نخبگان استان ایلام تاکید کرد: برای این افراد در دستگاه‌ها تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که بتوان از نبوغ و توانمندی آن‌ها به صورت ویژه در راستای توسعه کشور بهره برد.

وی گفت: افراد نخبه می توانند اطلاعات را در چارچوب اعلامی در سامانه به همراه مستندات خود بارگذاری کنند و پس از کسب امتیاز جذب می شوند.

رییس بنیاد نخبگان استان ایلام در خصوص میزان سهمیه استان در خصوص جذب نخبگان، یادآور شد: جذب افراد نخبه شناور بوده و محدودیتی برای جذب وجود ندارد، مثلاً ممکن است که همه نخبگان استان در سایر استان‌ها جذب شوند.

ایدی با بیان اینکه نخبه ها دارای استعداد ذاتی و موهبت الهی هستند که این استعداد باید شکوفا شود و تبدیل به مهارت شود، ابراز کرد: این افراد استعداد و مهارت دارند و به عنوان نخبه و نابغه در جامعه تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: شاید برخی از افراد فکر کنند شاگرد اولی یا المپیادی‌ها نخبه اند اما باید گفت که افرادی که دارای مهارت و تخصصی تاثیرگذار باشند در ردیف نخبگان در حوزه مختلف قرار می گیرند.

رییس بنیاد نخبگان استان ایلام گفت: در حوزه دانش آموزی و دانشجویی، بنیاد نخبگان از تسهیلات و توانمندی‌های این افراد آگاه و طرح مهمی برای حمایت و شناسایی این افراد دارد.

ایدی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین طرح ها، برای شناسایی نخبگان طرح شهاب است که مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است و با رویکرد جدید با همراهی وزارت آموزش و پرورش انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین در حوزه دانشجویی نیز طرح‌های خوبی در دستور کار است که افراد نخبه می‌توانند از جایزه خوب بنیاد بهره‌مند شوند.

رییس بنیاد نخبگان استان ایلام، طرح های علمی، فرهنگی و فناورانه را در ردیف نخبگی برشمرد و افزود: به دلیل تنوع هر کسی دارای استعداد ویژه ای باشد که اثرگذاری آن برای جامعه محرز شود در این جایگاه قرار می گیرد.

ایدی تصریح کرد: در دولت سیزدهم تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز نخبگان که مسایل اصلی استان را احصا، راه حل مشکلات را پیدا و گزارش آن را در اختیار مدیران کشوری و استانی قرار می‌دهند نیز در راستای حمایت از نخبگان بوده که از فکر آنان را حل مسائل بهره گرفته شده است.

رییس بنیاد نخبگان استان ایلام تاکید کرد: می توان از تفکر نخبگان برای مبلمان شهری و معماری بهره گرفت که در این راستا، ساختاری به تازگی شروع شده است.

وی بیان کرد: پنج حوزه برای استفاده از تفکر نخبگان در استان در نظر گرفته شده که نفت و گاز و توسعه آن، احصا مشکلات نفت و گاز، پژوهش و هم اندیشی به دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه عمران، آب، معماری، گیاهان دارویی، اشتغال و حوزه آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه های این بنیاد است که در آینده شاهد خروجی یافته است استان باشیم.

ایدی بیان کرد: همچنین ارائه طرح پژوهشی مسأله محور که یک تیم همراه با یک استاد خبره رهبری این تیم را بر عهده دارند و بقیه اعضا دانشجو هستند از دیگر طرح های این بنیاد است که حس اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه و مثبت بودن را در بین دانشجویان ایجاد کند.

رییس بنیاد نخبگان استان ایلام به اجرای 6 طرح در سال‌جاری با جذب اعتبار ۱۰میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح ها بتوانند متناسب با ظرفیت و مشکلات استان عملیاتی شوند.

وی همچنین به رویداد مسأله محور و چالش که به زودی فراخوان می شود و همه افراد می توانند در آن شرکت کنند اشاره کرد گفت: افراد می توانند برای مدیریت هوشمند بار ( برق و خاموشی) با همکاری شرکت توزیع نیروی برق ایده بدهند که ایده‌های برتر علاوه بر جایزه بنیاد، جایزه نقدی نیز برنده می شوند.

رییس بنیاد نخبگان استان ایلام تاکید کرد: می توان با کمک فناوری و تفکر تیمی ایده خاصی بدهند که حمایت می شوند و شرکت های دانش بنیان برای آنها تشکیل می شود و بخش عمده‌ای از مشکلات ‌برطرف می شود.

ایدی خاطرنشان کرد: امید است با استفاده از ظرفیت نخبگان بتوان کام های اساسی برای توسعه استان و کشور برداریم.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha