دهکده گردشگری ورگه‌سران ماندگاری گردشگران را در سرعین افزایش می‌دهد

اردبیل - ایرنا - فرماندار سرعین با بیان اینکه دولت زیرساخت‌های مجموعه گردشگری ورگه سران سرعین را با هدف رونق گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین می‌کند، گفت: انتظار می رود با تکمیل این مجموعه گردشگری، ماندگاری گردشگران به مدت ۲ روز در سرعین افزایش یابد.

باقر باقرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین پل ترکیبی کشور در ورگه سران سرعین با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در سه طبقه با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در حال احداث است که در چند ماه اخیر به پیشرفت قابل توجهی رسیده و با این روند پیشرفت در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: دولت در راستای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری سرعین مصمم به تامین زیرساخت‌های این طرح گردشگری است و با تامین اعتبارات لازم ، زیرساخت‌های مربوط به برق، گاز و راه این مجموعه از سوی دستگاه‌های مربوطه اجرا خواهد شد.

فرماندار سرعین با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌ها برای افزایش ماندگاری گردشگران در این شهر گفت: احداث دهکده گردشگری ورگه‌سران و مجموعه‌های متنوع گردشگری در این منطقه به افزایش ۲ تا ۲.۵ روزه حضور گردشگران در سرعین منجر خواهد شد.

باقرزاده ادامه داد: بسته کامل گردشگری با هدف توسعه صنعت گردشگری در سرعین با اولویت مجموعه گردشگری ورگه سران تهیه شده که با اجرای کامل آن زمینه برای افزایش مدت زمان ماندگاری مسافران در سرعین فراهم می‌شود.
دولت زیرساخت‌های مجموعه گردشگری ورگه سران سرعین را تامین می‌کند

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تامین برق مجموعه گردشگری ورگه سران سرعین

فرماندار سرعین با اشاره به اختصاص منابع مالی برای تامین برق مجموعه گردشگری ورگه سران سرعین گفت: برای تامین برق مورد نیاز پل ترکیبی دربند ورگه سران سرعین ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از راه‌اندازی شهربازی روباز در این مجموعه خبر داد و افزود: بر اساس اعلام سرمایه‌گذار، بزرگترین شهربازی روباز کشور در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد.

باقرزاده با بیان اینکه صنعت پاک گردشگری با هدف رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری در این شهرستان توسعه می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سرعین از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور است و صنعت گردشگری هم جزو صنایع سالم و پاک به حساب می‌آید بدین جهت رونق و توسعه شهر را بر پایه صنعت پاک گردشگری ریل‌گذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نگاه ویژه‌ای به صنعت پاک گردشگری و توسعه همه‌جانبه سرعین داریم و تلاش براین است برای رفع موانع، تسهیل در امور سرمایه‌گذاری و صنعت گردشگری و همچنین در راستای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری سرعین که نوید بخش توسعه هوشمندانه زیر ساخت‌های گردشگری است اقدامات لازم انجام شود.


دولت زیرساخت‌های مجموعه گردشگری ورگه سران سرعین را تامین می‌کند

به گزارش ایرنا ، سرعین در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم ، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا ، آب و هوای دلپذیر ، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز و پیست اسکی آلوارس واقع است.

چشمه‌های آب گرم سرعین همه ساله در فصل تابستان مسافران و گردشگران بسیاری را از گوشه و کنار کشور به سوی خود جلب می کند. مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آب درمانی بش باجیلار (پنج خواهران)، آب گرم قهوه خانه ممتاز، آب گرم ژنرال (جنرال)، چشمه گوز سویی (آب چشم)، آب معدنی ارجستان، آب گرم گاومیش گلی، آب گرم پهنلو، آب گرم قره سو (اعصاب سویی) و آب گرم ساری سو از معروف‌ترین آبگرم‌های شهر توریستی سرعین است.

سرعین در کنار این جاذبه‌ها مکان های دیدنی تاریخی و عمدتا ناشناخته برای گردشگران را نیز در خود جای داده است که از جمله آن می‌توان به غارهای تاریخی در روستاهای همجوار اشاره کرد.

پیست اسکی آلوارس که در سرعین واقع شده است، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است که از ویژگی‌های بارز آن علاوه بر جاذبه‌های زمستانی می‌توان به جاذبه‌های بهاری و تابستانی آن از جمله اطراق عشایر با گله‌های خود در حوالی این پیست، هوای خنک و معتدل، پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ بصورت دشت های وسیعی از شقایق های کوهی، گل ختمی، گون و همچنین قرار گرفتن مسیرهای صعود به قله سبلان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha