ضرورت های واکاوی جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری در دولت سیزدهم

ایلام - ایرنا - تبیین نوعی جهاد و جهندگی است که برای زدودن غبار تردید و تشکیک از سیمای جامعه، ایجاد عشق، امید و آینده‌نگری شکل گرفته و تحقق آن جد بلیغ، عزم آهنین و اراده الهی مردم را می‌طلبد و ضرورت آن نیز بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مقام معظم رهبری همواره و در تمام ادوار گذشته از دولت‌های مختلف حمایت کرده و از مردم نیز خواسته‌اند که به دولت‌های جمهوری اسلامی کمک کنند.

اما حمایت معظم‌له از دولت سیزدهم علاوه بر توجهات عمومی، به واسطه اقدامات شایسته این دولت مقداری خاص و نشان از رضایت ایشان از دولت سیزدهم دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از مراسم‌های عمومی ضمن تمجید و تقدیر از عملکرد خوب و قوی دولت "آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی" در زمینه های زیربنایی، رشد شاخص‌های کلان اقتصادی، سیاست خارجی، رابطه حسنه با همسایگان و راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل شده خواستار تبیین و تشریح خدمات دولت به خاطر ایجاد امید در بین جامعه شده‌اند.
ایشان در بخش‌هایی از سخنان خود خطاب به متولیان اجرایی فرمودند" کاهش سطح نقدینگی و نرخ بیکاری، تقویت نظام مالیاتی، توسعه کمی و کیفی محصولات پترو شیمی، حضور در مجامع بین المللی و عضویت جمهوری اسلامی در پیمان شانگ‌های از اقدامات خوب دولت انقلابی کنونی است، لکن اطلاع رسانی این خدمات ارزشمند چشم گیر نیست و نیاز مبرم به تقویت جریان اطلاع رسانی و امیدافزایی دارد".

حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله‌العالی)، ساده زیستی، روحیه جهادی، جوانگرایی و مردمداری را از دیگر شاخصه‌های نیک دولت سیزدهم عنوان کرد و فرمودند" دولت فعلی یکی از متفاوت‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی است"، این دولت علی‌رغم تنگناهای سخت اقتصادی و موانع بی‌شمار بین المللی توانسته است بستر مقبولیت اجتماعی و رضایت و تاییدیه مقام معظم رهبری را کسب کند.

از جمله اقدامات مفید دولت آقای رئیسی در کنار تکریم ارباب رجوع و تزریق روح امیدواری در جامعه این است که به موضوع جهاد تبیین و جریان شفاف اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی، معنا و مسمای خاصی بخشیده است.

از دیگر نکات مفید و قابل تقدیر دولت سیزدهم در نگاه نافذ رهبری عزیز انقلاب اسلامی،" طراحی، تدوین و اجرای ابن طرح قشنگ رسانه ای است که به عنواند یک رخداد مهم و نوین اطلاع رسانی، قریب به اتفاق رسانه‌های جمعی استان را در یکجا گرد هم آورده آست".

در این طرح طراوت آفرین رسانه‌ای، همه گردانندگان جریان اطلاع‌رسانی استان در قالب تیم‌های مختلف گرد هم آمده و به‌صورت حقیقی و روی در روی در یک رقابت بزرگ، جدید و جذاب با مشارکت همه مدیران استان شرکت کرده و به تولید محتوا و تبیین عملی جهاد اجرایی اقدام کرده اند.

ضرورت های و اکاوی جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری در دولت سیزدهم .

از اقدام مهم و آرام‌بخش دیگر دولت سیزدهم دوری از تشریفات کاذب، استفاده از اوقات فراغت و حضور جدی در بین مردم است که مورد تایید و تصدیق مقام معظم رهبری است.

انسان گل سرسبد هستی و خلاصه خلقت عالم است که خداوند او را زیبا آفریده و به‌عنوان تجسم ظهور اسماء و آئینه تمام نمای خود بر زمین قرار داده و به همین خاطر نیز همواره مورد حدق و حسد بدخواهان و هدف تیرهای مسموم و مهلک معاندان و شیاطین زمان بوده است.

خدای حکیم منزلت و مراتب متبرک انسان را مهم و مقدس شمرده و تعمیق، تانی و تعامل با عالمان متقی و روشنگران خدابین را برای او به یک ضرورت زندگی تبدیل نموده و اشراف بر واقعیات جهان و تبیین حقایق زمین و آسمان را از اوجب واجبات برای این موجود لدنی و اجتماعی مقرر کرده است.

تبیبن یا بیان و تقویت گزاره‌های قابل قبول بشر و توضیح واضحات و وفق قواعد و رفع ابهام و توسعه تازه‌های منطبق بر عقل و عدل، اکسیر جان‌افزای انسان و اجتماع است که فقدان آن جامعه را به سراشیبی سقوط نزدیک می کند.

جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری جدی بلیغ، فریضه‌ای فوری و دانشی عملی است که در جایگاه مطالبه منطقی بندگان و ماموریت همه پیامبران خدا و ائمه هدی (ع) در برابر بدرفتاری های رسانه ای و زدودن غبار بدفهمی و آفت تحریف در قالب یک گفتمان تکلیف‌گرا و نقد منصفانه است که باید در اولویت تام مردم و متولیان جامعه قرار گیرد.

جهاد تبیین در کسوت یک الزام الهی با عقبه ای اعتقادی، مهم‌ترین رسالت همه راهیان رسل و هادیان سبل و مبنای مراد و قیام امام حسین (ع) است که با ابزار تعبیر، توصیف، تعریف و توجیه در پی جهل زدایی، پرده پوشی، اغواگری و اهرمی برای جلوگیری از گمراه سازی جوامع است.

ضرورت های و اکاوی جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری در دولت سیزدهم .

انقلاب اسلامی بزرگترین معروف جهانی بود که با زعامت حضرت امام (ره) مهم‌ترین نواهی و منکرات عالم را شناسایی و بدور از هرگونه هیاهو و با استفاده از آگاهی و عقلانیت برای بشریت تبیین، تصریح و تقدیم کرده و تکامل جهل و جهالت، جابجایی حق و باطل، آرایش و آراستگی سیمای ستم، کدورت دیدگان حقیقت بین بشر، توسعه شایعه و تخدیر تفکر و تقوا هدف اصلی سپاه شیطان در مقطع کنونی است، زیرا که به فرموده مولای متقیان حضرت علی (ع)" از دست دادن بینایی چشم سر خیلی آسان تر از کوری چشم دل است".

تجربه تاریخ به ما می آموزد تخدیر مغز و معرفت یک مسئول می‌تواند به راحتی یک جامعه را تسلیم و هزاران کیلومتر مرز یک مملکت را نیز تقدیم دشمن کند و لذا برای دشمن مالکیت مغز به مراتب موثرتر از مالکیت مرز است.

شایعه پردازی نوعی پوشش خبری بدون اهمیت و اصالت حرفه ای است که بر ریل ترس و تخاصم، فریب، تفرقه، دروغ و دورنگی شکل گرفته و در این برهه بحرانی برندی بزرگ و برگی برنده در دست دشمن است که باید بر مسیر خویش مُقِر و بر مدار خود مُصِر و روشن بین باشیم تا بتوانیم بر آن فائق آییم.

معاندان، ماجراجویان و منافقان در تلاشن با ترویج رویه خود کم بینی، بیگانه پروری و کتمان حقایق مسلم که منشاء آن فرومایگی درونی و روح رذیلانه افراد است و همچنین با آلوده سازی محیط‌های سالم و عناصر پاک، اشاعه روش فریبکارانه و لطمه به آبروی نیکان خدمتگزار وجهه نظام اسلامی را تضعیف نمایند.

این شکست خوردگان جبهه تبیین و تدین می کوشند با ابزار نارو و نفاق و برچسب دروغین اعتماد و اطمینان، کالای باطل خود را در بازار حق به فروش برسانند.

مجاهدان سنگرِ تبیین و مدافعان میدان یقین باید خود را به سلاح تکلیف و توکل مسلح کنند و با تعامل شارعان شریعت، هادیان طریقت و نقش نظارتی و هدایت همه جانبه مردم وحدت ملی را تقویت و امید به آینده را در ایران به حد اعلی برسانند و با جهت گیری جناح‌های سیاسی و جریان‌های انقلابی و تشکل‌های مردمی نقشه ایران ستیزان را خنثی و از حیثیت تاریخی سرزمین و نیاکان خویش پاسداری کنند.

جهاد تبیین یک خصیصه انقلابی و اصول عقلانی است که با اکسیر اعتقاد و کیمیای اعتماد به ما کمک می کند با استمداد از روحیه ایثار و فداکاری به مقابله با تردید، تحجر، اختفاف و احتقار خود و انحراف اهدافمان بپردازیم و از توسعه ننگ و نفرت دشمنان و رخنه و رخوت در تار و پود بنیان‌های ملی و میهنی جلوگیری کنیم.

تبیین نوعی جهاد و جهندگی است که برای حفظ شرف و شادکامی ایران عزیز شکل گرفته است و به همین منظور جزء اولویت‌های مهم دولت آقای رئیسی، مدیران ارشد و استانداران نیز قرار دارد که اجرای طرح "رسانه ای جام امید" نماد و نمونه بارز آن است.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha