توجه به مناطق محروم رویکرد ویژه دولت سیزدهم در حوزه کتاب و کتابخوانی است

ایلام – ایرنا – مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به توسعه خدمات این نهاد در دولت مردمی سیزدهم گفت: نگاه دولت به این نهاد طی ۲سال گذشته توجه ویژه به مناطق محروم و دور افتاده بوده است.

"سمیه حیدری" در حاشیه رویداد جام رسانه امید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مصداق این رویکرد احداث کتابخانه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌صورت گسترده طی این مدت بوده به‌طوریکه با رویکرد و ظرفیت متفاوت اجرا شده اند.

وی یکی از مهم‌ترین این اقدام ها را ساخت کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: در این مدت هشت کتابخانه در استان کلنگ‌زنی و افتتاح شده که همگی در مناطق محروم و دورافتاده بوده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با بیان اینکه از این تعداد نیمی افتتاح شده و مابقی در دست ساخت است، گفت: یکی از این مراکز کتابخانه سیار با عنوان قاصدک مهربانی است که با مشارکت سپاه امیرالمومنین(ع) استان راه اندازی و هفت روستای محروم استان را در طول هفته پوشش می دهد.

وی گفت: استقبال از این کتابخانه به حدی گسترده بوده که توسعه آن با راه اندازی چند کتابخانه سیار دیگر در دستور کار جدی قرار گرفته تا بخش زیادی از نیازهای مردم مناطق محروم و دور افتاده به حوزه کتاب رفع شود.

توجه به مناطق محروم رویکرد ویژه دولت سیزدهم در حوزه کتاب و کتابخوانی است

افزایش چهاربرابری اعتبار تملک دارایی‌های کتابخانه های عمومی ایلام

حیدری یکی دیگر از حمایت‌های دولت از این مجموعه را افزایش اعتبار تملک دارایی‌ها عنوان کرد و گفت: طی این مدت تاکنون ۹۵ میلیارد ریال در این زمینه اختصاص در حالیکه نسبت به ۲سال ماقبل آن که ۲۵میلیارد ریال بوده رشد حدود چهار برابری داشته است.

وی از افزایش ۶ درصدی منابع کتاب در کتابخانه های عمومی استان به تعداد ۹۱هزار و ۲۸۶جلد در این مدت خبر داد و گفت: علاوه بر این امانت کتاب نیز به میزان ۱۹۰درصد و شمار اعضا نیز به میزان ۲۱۳درصد در این مدت رشد داشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام برگزاری اردوهای جهادی با رویکرد فرهنگی در مناطق عشایری و اجرای برنامه‌هایی نظیر توزیع کتاب، معرفی کتاب و غیره، راه اندازی محافل ادبی با حضور چهره های شاخص فرهنگی، محافل قرآنی و غیره را از دیگر برنامه های نوین این نهاد طی ۲سال گذشته در کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

۵۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی با حدود ۳۵ هزار عضو زن و مرد در استان ایلام فعالیت دارند.

#پیشرفت_ایلام
#پیشرفت_ایران
#لیگ رسانه_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha