حضور پرشور مردم در پیاده‌روی اربعین نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرد

رشت - ایرنا - فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: اقشار مختلف مردم با حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) نقشه‌ها و فتنه‌های شوم دشمنان را خنثی و نابود کردند.

به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی رهاورد پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در رشت اظهار کرد: دشمنان در طول سال نقشه های زیادی برای اسلام و مسلمین می کشند اما این نقشه ها و فتنه ها با حضور گسترده مردم و جامعه اسلامی در اربعین ناکام می ماند.

وی افزود: دشمنان همواره بسیار می کوشند که کنگره عظیم اربعین دیده نشود اما شاهدیم که تبلیعات گسترده منفی آنان راه به جایی نمی برد و هر سال این مراسم پرشورتر و بزرگتر با آثار معنوی فراوان بر پا و برگزار می شود.

وی ادامه داد: این آثار هم از برکات وجودی ابا عبدالله (ع) و رمز و راه حرکت در مسیر این امام همام است که چونان تاسوعا و عاشورا کنگره عظیم اربعین جلوه‌ای ویژه‌ دارد و هرساله این مراسم باشکوه با حضور میلیونی مسلمانان کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه با اشاره به جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی رهاورد پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) عنوان کرد: در برپایی این جشنواره نگاهی داریم به اینکه ره آورد این پیاده‌روی اجتماعی چیست و آثار ادبی و هنری می توانند در ارایه این آثار و دستاوردها ارزش مضاعف یابند زیرا در خدمت به ترویج سیره و روش و منش حضرت امام حسین (ع) و اربعین قرار می گیرند.

سردار رادان بیان کرد: با وجود کنگره بزرگ پیاده روی اربعین، حضرت امام حسین(ع) در مسیر قیام کربلا در تاسوعا و عاشورا خلاصه نمی شود و این حماسه و پیام کربلا در مراسم پیاده روی اربعین جلوه ویژه تر و گسترده تر می یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور نیروهای انتظامی در مراسم پیاده روی اربعین نیز جمعیت گسترده ای از پرسنل انتظامی داوطلب می شوند زیرا این خدمت را مقدس می دانند که ما ناچاریم با توجه به مشخص بودن ظرفیت، تعدادی از این نیروها را اعزام کنیم.

به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی، هنربی و ادبی رهاورد پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) که در رشت برگزار شد، فرمانده هان نیروهای انتظامی کشور، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان و برخی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

در سومین جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی رهاورد پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، حدود ۲ هزار اثر در بخشهای عکس، فیلم، شعر، خاطره نویسی و دلنوشته به دیبرخانه ارسال شد که در نهایت ۴۵ اثر برگزیده در بخشهای مختلف انتخاب و از نفرات برگزیده تجلیل شد.

استقبال از پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس، رونمایی از کتاب تالیف شده در زمینه سه دوره پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) و رونمایی از کتاب فاخر شعر نیروی انتظامی از دیگر برنامه‌های این جشنواره در رشت بود.

قدردانی از سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی گیلان به عنوان فرمانده نمونه قرآنی، تجلیل از خانواده های گرانقدر شهیدان حسن بابانیا، محمدمهدی احمدی، حسن وحیدی، مهدی هادی، مهدی الله پور، محمد میرشکاری و رضا شیخی از شهدای نیروی انتظامی کشور که امسال به درجه رفیع شهادت رسیدند بخشی از این مراسم بود.

همچنین در این جشنواره از اسکندر عباسی و شادکام ۲ جانباز سلحشور، احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کشور، غلامرضا رضاییان رئیس سازمان اطلاعات فراجا نیز قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha