کشف ۶۷۸ هزار قلم بلوریجات قاچاق در جنوب تهران/انهدام باند سرقت در مسعودیه

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۶۷۸ هزار قلم انواع بلوریجات خارجی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش ایرنا از پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در شورآباد، تخلیه و دپو شده است، این کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به این مکان منتقل شده تا به بازار ارسال شود.

وی ادامه داد: ماموران انبار را بازرسی کردند و مشخص شد کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی هستند.

سرهنگ افشاری افزود: کالاها شامل تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۰۰ قلم انواع استکان، بشقاب، بانکه ادویجات، لیوان، پارچ بلور محصول کشور چین بود که در این راستا سه باب سوله انبار پلمب، پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه مراتب را از طریق تماس تلفنی با شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ اطلاع دهند.

کشف ۶۷۸ هزار قلم بلوریجات قاچاق در جنوب تهران/انهدام باند سرقت در مسعودیه

انهدام باند سرقت محتویات خودرو در محله مسعودیه

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت نیز از دستگیری چهار سارق حرفه‌ای و سابقه دار که لوازم و محتویات داخل خودروها را در محدوده مسعودیه سرقت می‌کردند خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ علی قاسم‌پور افزود: در پی مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت محتویات خودروهایشان در مسعودیه، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۵۷ قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهایی که از ایمنی کمتری برخوردارند در فرصت مناسبی قفل خودرو را تخریب و محتویات با ارزش داخل آن را به سرقت برده‌اند.

سرهنگ قاسم‌پور ادامه داد: مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی در نهایت مخفیگاه متهمان را شناسایی و با اخذ حکم ورود به منزل از مراجع قضایی وارد مخفیگاه آنها شده و موفق به دستگیری هر چهار متهم شدند.

وی یادآور شد: از مخفیگاه متهمان اموال سرقتی شامل هشت حلقه زاپاس و لاستیک، پنج عدد باند، هفت عدد ضبط خودرو به همراه ۲ قبضه سلاح سرد کشف شد و متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره سرقت محتویات خودرو در محدوده مسعودیه اعتراف کردند.

سرهنگ قاسم‌پور با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: از مالباختگانی که با این شیوه و شگرد در این محدوده از آنان سرقت شده درخواست می‌کنیم با حضور در کلانتری ۱۵۷ مسعودیه متهمان را مورد شناسایی قرار دهند.

دستگیری موبایل قاپ میدان رازی

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق جوان که با استفاده از موتورسیکلت پلاک مخدوش موبایل قاپی می کرد، خبر داد.

همچنین سرهنگ عبدالرضا محمدی در این خصوص گفت: چهارم دی ماه عملیات کلانتری ۱۱۵ رازی در حال گشت زنی در محدوده خیابان مرادی تهران به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسوار را تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار می دهند.

وی عنوان کرد: متهم در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت مردی که در خیابان درحال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و تلفن همراه وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت های انتظامی و ایجاد طرح مهار و قانون بکارگیری سلاح، موتورسیکلت متهم متوقف شد.

وی ادامه داد: متهم برای فرار به ماموران حمله ور شده که با هوشمندی ماموران و شگرد های پلیسی متهم زمینگیر و دستگیر شد.

سرهنگ محمدی یادآور شد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد که در این خصوص شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

غافلگیری سارق محتویات خودرو در محله امامزاده حسن

از سوی دیگر سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری یک نفر از سارقان حرفه ای محتویات خودرو هنگام پرسه زنی با خودروی پرشیا پلاک مخدوش خبر داد.

سرهنگ کیانوش نظری در این باره اظهار کرد: دوم دی ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن در محدوده و محله خیابان سجاد شمالی تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی پرشیا تک سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، پلاک خودروی پرشیا به طرز ماهرانه ای پوشیده شده که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: راننده خودروی پرشیا پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد و به هشداری ماموران بی‌توجهی کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در نخستین‌گام با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری متهم شدند.

سرهنگ نظری با بیان اینکه از صندوق عقب خودرو آلات و ادوات سرقت و یک جفت باند کشف شده است، یادآور شد: متهم پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کرد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بیان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

ناکامی باند سارقان منزل در کوی نصر

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق حرفه ای که از منازل مسکونی سرقت می کرد، خبر داد.

سرهنگ حسین مافی در تشریح این خبر بیان کرد: پنجم دی ماه تیم عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر در حال گشت زنی در خیابان پاتریس تهران بودند که به یک دستگاه خودرو رانا با سه سرنشین مشکوک شده و خودرو را تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار می دهند.

وی افزود: با استعلام پلاک خودرو متوجه می شوند پلاک خودرو دستکاری شده که ماموران بلافاصله برای دستگیری افراد وارد عمل می شوند و دستور ایست صادر می شود.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شده و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرده و به هشدار ماموران بی‌توجهی کردند.

وی ادامه داد: ماموران با استفاده از قانون بکارگیری سلاح خودرو را متوقف کردند اما متهمان هر کدام به سمتی متواری شده که ماموران با تعقیب و گریز و با شلیک چند تیر هوایی موفق به دستگیری یکی از متهمان شدند.

سرهنگ مافی با اشاره به سوابق متهم دستگیر شده در سرقت از منازل خاطرنشان کرد: متهم دارای سوابق متعدد سرقت بوده و طی بازرسی های اولیه از وی یک قبضه سلاح سرد کشف شد و متهم به ۲۰ فقره سرقت مشابه با همکاری متهمان متواری شده در سطح شهر تهران اعتراف کرد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد و دستگیری ۲ متهم متواری در دستور کار کلانتری ۱۳۷ کوی نصر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha