۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85335074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر اسبق رژیم صهیونیستی:حمله کابینه به ارتش شرم‌آور است

تهران-ایرنا- وزیر اسبق علوم رژیم صهیونیستی، حمله اعضای کابینه حاکم به فرماندهی ارتش را شرم‌آور خواند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «یزهار شای» در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، از سیاست های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل انتقاد کرد.

وی گفت: نتانیاهو یک بزدل است که به جای پذیرش مسئولیت شکست هفت اکتبر(از مقاومت فلسطین)، دنبال ایجاد تفرقه بین «اسرائیلی ها» است.

این مقام صهیونیست، حمله «دیوید امسالم» از اعضای حزب لیکود به فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را بی شرمانه دانست و افزود که وی بدون هماهنگی با نخست وزیر حرفی نمی زند. لازم بود نتانیاهو، اظهارات امسالم را محکوم می کرد، زیرا این حمله، حمله به نظامیان ما در خط مقدم جنگ (علیه غزه) بود.

«شای» که فرزندش در عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه به هلاکت رسید، وضعیت رژیم اشغالگر را در همه سطوح غم انگیز دانست و ادامه داد: ما از هفت اکتبر(شکست از مقاومت فلسطین) درس نگرفتیم و حتی می خواهیم مساله افراد کشته شده را نیز سیاسی کنیم و از آن برای دامن زدن به اختلافات بهره ببریم.

وی گفت: برای من عجیب است وقتی می بینم که رهبری اسرائیل، در زمان جنگ به جای اینکه دنبال ایجاد وحدت بین «اسرائیلی ها» باشد، دنبال یافتن مساله ای برای اختلاف افکنی است.

به گزارش ایرنا، بحران ناشی از عملیات طوفان الاقصی به تشدید شکاف ها و اختلافات ذاتی و درونی رژیم صهیونیستی دامن زده است.

تلاش نتانیاهو برای حفظ قدرت و سلب مسئولیت از خود در شکست از مقاومت فلسطین، به تنش ها بین سران رژیم صهیونیستی دامن زده و درخواست ها برای عزل نخست وزیر بیشتر شده است.

حتی اعضای کابینه و حزب نتانیاهو نیز خواستار کناره گیری وی، پیش از پایان جنگ یا بلافاصله بعد از اتمام جنگ هستند.

در همین حال یک عضو عرب کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با اذعان بر اینکه تل آویو نتوانسته اهداف خود از جنگ را عملی کند، پیش بینی کرد که نخست وزیر این رژیم سال آینده برکنار می شود.

«احمد الطیبی» گفت که انتخابات زودهنگام در تل آویو برگزار و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیررژیم صهیونیستی سال آینده برکنار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha