۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85335167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج شعبه جدید در مجموعه قضایی قزوین راه اندازی شد

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین از راه اندازی پنج شعبه جدید رسیدگی به پرونده‌ها با هدف جلوگیری از اطاله دادرسی (طولانی شدن فرآیند پرونده) در مجموعه دستگاه قضایی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: شعبه‌های جدید برای جلوگیری از اطاله دادرسی، افزایش دقت و سرعت رسیدگی‌ و کاهش ورودی پرونده‌ها افتتاح و راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته نیز ۲ شعبه به مجموعه حقوقی دادگستری شهرستان قزوین افزوده شد و تعداد شعبات حقوقی این دادگستری به ۱۴ شعبه رسیده است.

شعبانی با بیان اینکه ورودی پرونده‌های حقوقی (به غیر از محاکم خانواده) در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به استانداردهای قوه قضاییه میزان ورودی شعب باید ۱۰۰ پرونده در ماه باشد که در حال حاضر میانگین ورودی پرونده در دادگستری شهرستان قزوین ۱۶۰ فقره در ماه بوده و برای پر کردن این فاصله نیازمند راه اندازی ۵ شعبه حقوقی دیگر در دادگستری شهرستان قزوین هستیم.

به گفته این مسوول، شعبه پنجم و ششم اجرای احکام کیفری در داسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین افتتاح شده و شعبه چهاردهم محاکم تجدید نظر استان نیز در دادگستری کل استان آغاز به کار کرده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: امیداوریم با اجرای برنامه‌ها و هدف گذاری‌های تعیین شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و همچنین توسعه صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف و بهره گیری از سایر ظرفیت های قانونی، شاهد افزایش سرعت و بهبود کیفیت رسیدگی در محاکم قضایی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha