۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85335169
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل بیمه سلامت: ۲ میلیون بیمار خاص نشان‌دار شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت؛ ۲ میلیون نفر از بیماران خاص و سخت درمان کشور نشان دار شدند و از خدمات بیمه ای برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان خراسان شمالی اظهار کرد: اینک ۱۰۷ نوع بیماری زیر پوشش صندوق بیمه خاص و سخت درمان هستند که از تمامی بیماران می خواهیم با مراجعه به مراکز درمانی و بیمه سلامت از خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

وی بر پیشگیری از بیماری ها تاکید کرد و افزود: در این خصوص معاونت پیشگیری ایجاد شده و این موضوع با اهمیت ویژه ای در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تأمین منابع کافی یکی از چالش‌های اصلی این سازمان است که در این خصوص باید بیشتر مورد حمایت قرار گیریم.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت ایران طرح ها و برنامه های مختلفی دارد که سایر بیمه ها همراهی لازم را ندارند که در این خصوص نیازمند هماهنگی و مشارکت‌ بیشتر هستیم.

ناصحی اظهار کرد: تنها حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور بیمه ندارند که به نوعی سایر افراد بالقوه بیمه هستند چرا که در زمان مراجعه به مراکز خدمات بهداشت و درمان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی گفت: اینک ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت ایران و از این تعداد ۲۰ میلیون نفر بیمه روستایی هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه ایران تصریح کرد: ۱۷ میلیون نفر از بیمه شدگان کشور نیز زیر پوشش صندوق همگانی هستند و سایر افراد نیز شامل سایر گروه ها می شوند.

وی افزود: کشور ایران در شاخص پوشش خدمات به بیمه شدگان در ردیف ۲۰ تا ۳۰ کشور اول در جهان قرار دارد اما از نظر عملکرد زیر پوشش بسیار خوب عمل کرده است.

ناصحی تصریح کرد: اینک ارائه خدمات به بیماران بیمه شده بیمه سلامت آغاز شده است و تلاش می شود به سمت ارائه خدمات کیفی پیش برویم.

وی بر کاهش پرداخت از جیب مردم تاکید کرد و افزود: با وجود همه تلاش ها هنوز هم بیماران از جیب خود پرداختی دارند که باید این عدد را کاهش داد و در این راستا بسته های خدمت تعریف شده و تلاش می کنیم با جذب اعتبار بیشتر به این مهم نزدیک شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha