خروج ۲ هزار خانوار از چتر حمایتی کمیته امداد ایلام در دولت سیزدهم

ایلام–ایرنا–مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: ۲ هزار خانوار جامعه هدف کمیته امداد از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون از چرخه حمایتی این نهاد خارج و به خودکفایی رسیدند.

"ناصر مرادی" روز چهارشنبه در حاشیه رویداد جام رسانه ای امید در استان ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم شمار مددجویان این نهاد ۲۹ هزار خانوار بود که با خروج ۲هزار خانوار خودکفا این رقم به ۲۷هزار خانوار کاهش یافت.

وی مهم‌ترین علت خودکفایی این مددجویان را اجرای طرح های اشتغالزایی، بازنشستگی و برقراری بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین اقدام در این حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از توسعه و افزایش میزان وام اشتغال به جامعه هدف این نهاد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان از ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سال ۱۴۰۰ در سال جاری به هفت هزار و ۵۰۰میلیارد ریال افزایش که رشد حدود سه برابری داشته است.

مرادی به خدمات مسکن مددجویان در این مدت اشاره کرد و گفت: در طول دولت سیزدهم سه هزار و ۳۳۲خدمت در این حوزه به مددجویان ارایه شده که شامل خرید و ساخت مسکن به تعداد یک هزار و ۷۰۰مورد و مابقی احداث سرویس بهداشتی، حصار کشی و غیره بوده است.

خروج ۲ هزار خانوار از چتر حمایتی کمیته امداد ایلام در دولت سیزدهم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام اعتبار هزینه شده در این حوزه را ۸۹۰میلیارد ریال عنوان کرد.

وی پرداخت پنج هزار و ۶۰۰میلیارد ریال مستمری، یک هزار و ۶۶۰میلیارد ریال وام های ضروری به تعداد ۱۱هزار و ۳۰۰مورد و همچنین کمک به تغذیه کودکان زیر پنج سال، بیمه تامین اجتماعی و عشایری مددجویان، کمک به تغذیه مادران باردار و شیرده و غیره در مجموع با صرف ۴۳۰میلیارد ریال را از دیگر خدمات ارایه شده به جامعه هدف در دولت مردمی کار و کرامت عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام همچنین به طرح نیروگاه خورشیدی ویژه جامعه هدف اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال با مشارکت کمیته امداد، شرکت نیروی برق و بانک ملی استان یک هزار نیروگاه خورشیدی خانگی برای مددجویان استان راه اندازی می شود.

مرادی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این نیروگاه‌ها ایجاد اشتغال پایدار و خانگی برای نیازمندان است، خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی ۶۸۰ طرح از این نیروگاه‌ها آغاز شده و تا پایان امسال همه این طرح‌ها اجرایی می شوند.

۶۷هزار نفر در ایلام از خدمات کمیته امداد برخوردارند.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha