۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85335243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحولات سیاسی پاکستان/وزیرخارجه عمران‌خان دوباره بازداشت شد+فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه دولت وقت عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان علیرغم حکم دیوان عالی برای آزادی از زندان، تنها دقایقی پس از رهایی توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، شاه محمود قریشی که نفر دوم حزب جنبش عدالت PTI و وزیر امور خارجه دولت وقت عمران‌خان به شمار می‌رود، امروز دقایقی پس از رهایی از زندان توسط انبوهی از نیروهای پلیس در شهر راولپندی بازداشت شد.

روابط عمومی حزب جنبش عدالت پاکستان بازداشت مجدد قریشی را غیرقانونی و نقض صریح حکم دیوان عالی دانست و اعلام کرد: وزیر سابق امور خارجه که با قرار وثیقه (مرتبط با پرونده افشای اسرار محرمانه -سایفر-) قرار بود امروز از زندان آزاد شود، مجددا بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

این حزب اعلام کرد که با نزدیک شدن به زمان انتخابات عمومی پاکستان سرکوب مسوولان حزب و نامزدهای انتخاباتی آن از سوی نهادهای امنیتی نیز شدت گرفته است.

دیوان عالی پاکستان هفته گذشته قرار وثیقه برای عمران‌خان و شاه محمود قریشی در پرونده افشای اسرار محرمانه کشور را درحالی صادر کرد که نخست وزیر برکنار شده پاکستان همچنان در زندان بسر می‌برد، با این وجود برای شرکت در انتخابات آینده نام‌نویسی کرده است.

دیوان عالی پاکستان ضمن ابطال حکم دادگاه اسلام‌آباد مبنی بر تکمیل فرایند محاکمه عمران‌خان و قریشی ظرف ۴ هفته آینده، اعلام کرد که شواهد کافی دال بر ارتکاب جرم توسط نخست وزیر سابق و وزیر خارجه وی در دسترس نیست.

در عین حال عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان به اتهام اختلاس مالی ۱۹۰ میلیون پوندی و سوء استفاده از خزانه ملی همچنان در زندان بسر می‌برد. قریشی وزیر سابق امور خارجه پاکستان و نایب رئیس حزب جنبش عدالت (تحریک انصاف) ۲۸ مرداد امسال در اسلام‌آباد بازداشت شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha