دیوار بتنی در مرز غزه از نماد امنیت به نماد فلاکت برای تل آویو تبدیل شد

تهران- ایرنا- روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" با اشاره به صرف هزینه گزاف ساخت دیوار بتنی در مرز سرزمین های اشغالی با نوار غزه اذعان کرد که این دیوار پس از عملیات غافلگیر کننده طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین، از نماد امنیت به نماد نکبت و بدبختی برای تل آویو تبدیل شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، "یدیعوت آحرونوت" با اشاره به صرف هزینه ۳.۵ میلیارد شیکلی (هر چهار شیکل برابر با یک دلار است) رژیم اسراییل برای ساخت یک دیوار جدید در مرزهای غزه، اذعان کرد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "بنی گانتس" رهبر اپوزیسیون و رئیس حزب اتحاد مفتخر بودند که این دیوار هرگونه حمله از غزه را مهار می کند، اما تنها با گذشت ۹ ماه از احداث آن، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) مناطق اطراف غزه را تحت کنترل گرفت و دیوار بتنی از نماد تامین امنیت به نماد فلاکت و بدبختی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تبدیل شده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دی ماه سال گذشته از آغاز احداث دیوار مرزی با غزه به طول ۴.۶ کیلومتر در اطراف شهرک‌های صهیونیستی در مرز نوار غزه خبر داد.

دیوار بتنی مسلح در امتداد نوار غزه با سرزمین های اشغالی با هدف حفاظت از شهرک های نزدیک نوار مرزی و مقابله با خطر تونل های حفر شده توسط مقاومت فلسطین و جلوگیری از نفوذ مبارزان مقاومت بسیار عمیق در زمین ساخته شد.

«گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل، آن را "بزرگترین پروژه در تاریخ ارتش اسرائیل" توصیف کرد و ارزش مالی آن به (۵۳۲ میلیون دلار) رسید که هدف اصلی آن، برپایی یک مانع بتن مسلح بود.

این در حالی است که صهیونیست‌ها تاکنون موفق نشده‌اند در مقابل حملات موشکی مقاومت فلسطین به مناطق مختلف فلسطین اشغالی در امان باشند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین با انتقاد از"ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی تندروی رژیم اشغالگر نوشت که بن گویر بعد از پایان جلسه شب گذشته کابینه این رژیم از مصاحبه درباره وضعیت اسرای صهیونیست خودداری کرد.

بی توجهی بن گویر به وضعیت اسیران صهیونیست در حالی است که خانواده‌های این اسرا هفته گذشته با تجمع در خیابان منتهی به ساختمان وزارت امنیت و جاسوسی رژیم اشغالگر در تل آویو، راه ورودی به آن را مسدود کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را، بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش، تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام، فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی این جنبش است، اما حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

در جریان ازسرگیری جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران گسترده مناطق مختلف این منطقه، چند نفر از اسیران رژیم صهیونیستی نیز کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha