پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

تهران - ایرنا - امروز اعضای کابینه دولت سیزدهم در حاشیه نشست هیأت وزیران در جمع خبرنگاران حاضر شده و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، امروز در حالی خبرنگاران در حیاط پاستور به استقبال اعضای کابینه رفتند که فضای بیرونی حیاط دولت با تغییر در شرایط زیبایی بصری و فعال شدن فواره های حوض ، روحیه با نشاطی در میان خبرنگاران دولت ایجاد کرده بود. پس از جلسه هیات دولت محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور،‌ علیرضا زاکانی شهردار تهران،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور،‌ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری،‌ بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به جمع خبرنگاران آمدند و پاسخگوی سوالات آنها شدند.

دستور امیدآفرین رئیس جمهور به سازمان اداری استخدامی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در نشست امروز هیأت وزیران به سازمان اداری و استخدامی دستور داد تا این سازمان نظام حقوقی عادلانه را بدون اعمال سلایق و نظرات مختلف سریعتر تدوین و اجرا کند. همچنین به این سازمان دستور داده شد تا دستمزد خدمات و مشاغل یکسان در دستگاه‌های مختلف همسان‌سازی شود و به دستگاه‌های دولتی مأموریت داده شد تا از نظام عادلانه پرداخت تبعیت کنند. رئیس جمهور همچنین به وزیر راه در خصوص تکمیل محور مواصلاتی جلفا به آق‌بند دستوراتی صادر کرد.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

واکنش به ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست امروز چهارشنبه هیأت دولت در واکنش به ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص سرعت بخشی ایران به غنی سازی اورانیوم به خبرنگاران گفت: حرفی که طرف مقابل مطرح کرده صحبت تازه‌ای نیست و بیشتر یک جنجال رسانه‌ای است، با توجه به شرایط سیاسی و وضعیتی که در غزه برای طرف مقابل پیش آمده آنها تلاش می‌کنند تا فضای دیگری را ایجاد کنند و افکار عمومی را از سمت غزه به سمت ایران متوجه کنند.

وی افزود: در واقع مشخص است که آنها با چه اهدافی دارند این قبیل کارها را انجام می‌دهند، مردم عزیز مستحضر باشند که ما کار جدیدی نداشتیم و همان فعالیت جاری ما هست که طبق چارچوب و ضوابط در حال انجام شدن است.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

کاهش نرخ بلیت پروازهای عمره از ۱۷ به ۱۳ میلیون

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: هفته آینده که به سالروز شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم نزدیک می شویم، برای نخستین بار سمفونی ویژه حاج قاسم توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده است. اتفاق مهمی است و این سمفونی هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ همچنین در خصوص نیم بها شدن نرخ بلیط سینماها در دو روز و این که چنین اقدامی چه تاثیری می تواند در مصرف فرهنگی داشته باشد و بسته فرهنگی خانواده ها را شکل دهد گفت: در همین دو سه روز، رکوردها و اتفاق های ویژه ای و ثبت اعداد بی نظیری در تاریخ سینمای کشور رخ داد. فیلم بالای ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیاردی و پویانمایی بالای ۵۰ میلیاردی را تجربه کردیم و عدد فروش سینماها به ۸۵۰ میلیاردرسیده است.

اسماعیلی درباره حج عمره نیز بیان کرد: تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر ثبت نام کردند و از هفته آینده مجددا اعزام ها برقرار خواهد شد. بلیت رفت و برگشت ۱۷ میلیونی با دستور رئیس جمهوری به ۱۳ میلیون رسید و شرکت های هواپیمایی سودهای خود را کاملا کاهش دادند.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

میزان افزایش تعرفه اینترنت همراه به هیچ عنوان دو برابری نخواهد بود

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حاشیه نشست هیأت وزیران درباره نامه اخیر اپراتورهای تلفن همراه به رئیس جمهور و درخواستشان برای افزایش تعرفه اینترنت همراه به خبرنگاران دولت گفت: اپراتورها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را داشتند که هنوز تصمیمی گرفته نشده و قطعا به هیچ عنوان موافق افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه نیستیم. چراکه در شرایط فعلی کشور امکان‌پذیر نیست و اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بر سقف تورم کشور خواهد بود.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک هستیم و هزینه‌های مردم در حال افزایش است، اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بسته‌هایی را از سوی اپراتورها به عنوان هدیه برای مردم درنظر خواهیم گرفت. بر اساس مصوبه سال ۹۶ برای اینترنت همراه یک سقف و کفی تعریف شده است و ما افزایش تعرفه‌ای نخواهیم داشت. همه چیز بر اساس همان سقف و کف قیمتی است که در سال ۹۶ مصوب شده است. اصلاح تعرفه‌ها در آن قالب انجام خواهد شد.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

مدال‌آوران برتر خانه‌دار می‌شوند؛ ساخت ۴ ساله شهرک مدال

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز از دیگر اعضای کابینه دولت سیزدهم بود که در حاشیه نشست امروز هیئت دولت میان خبرنگاران آمد و با اشاره به نهایی شدن توافقات انجام شده برای ساخت مجموعه جدید فرهنگی ورزشی در تهران اظهار داشت: ساخت ورزشگاه یکی از پروژه‌های بزرگ است که در تاریخ ورزش کشور بی‌سابقه است. طرح کلان پروژه با پیمانکار چینی است اما از ظرفیت پیمانکارهای داخلی نیز استفاده خواهد شد. تلاش داریم فاز اول پروژه قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

وزیر ورزش درخصوص پیشنهاد مطرح شده درخصوص ساخت شهرک مدال هم گفت: این پیشنهاد وزارت ورزش به دولت بود که دولت هم با کلیات این طرح موافقت کرد و مقرر شد وزارت ورزش زمین شهرک را تامین کند و وزارت راه و شهرسازی نیز کار ساخت و ساز آن را انجام دهد. مقدمات کار فراهم شده و در کمیسیون‌های دولت درحال برسی است تا بتوانیم در یک دوره ۴ ساله خدمات را به مدال‌آوران برتر داشته باشد. البته باید آیین‌نامه آن توسط دولت مصوب شود که مشخص شود که این مصوبه به چه افرادی تعلق خواهد گرفت.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

اصل طلا؛ معاف از مالیات

داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم امروز پاسخگوی سؤالات خبرنگاران دولت در حاشیه نشست هیأت وزیران بود و درباره برخی شایعات حذف برخی از یارانه‌بگیران گفت: در دولت اراده‌ایی برای کاهش تعداد یارانه بگیران وجود ندارد. ما منابع را پیش بینی کردیم اما طبیعی است براساس اطلاعات جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ممکن است افرادی که قبلا جزو یارانه بگیران بوده‌اند با اطلاعات جدید جزو یارانه بگیران نباشند.

منظور در پاسخ به سوالی درباره مالیات خرید و فروش طلا خاطر نشان کرد: اتفاق جدیدی رخ نداده و قانون ارزش افزوده درباره خرید و فروش طلا مصوب سال ۱۴۰۰ تغییری نکرده است. طلا مشمول مالیات نمی‌شود بلکه اجرت ساخت طلا مشمول مالیات ارزش افزوده می‌شود.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

مافیای زباله؟ بله داریم

علیرضا زاکانی شهردار تهران از دیگر اعضای کابینه دولت سیزدهم حاضر در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران بود که در پاسخ سوالی درباره ساماندهی زباله گردها گفت: از گذشته میراثی به ما رسید که آن نوع نگاه نادرست به حوزه پسماند شهر بود به این معنا که برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک را تنظیم کرده بودند و رقم ناچیزی را از کسانی که این قرارداد را بسته بودند، می‌گرفتند.

زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم مافیای زباله وجود ندارد؟ تصریح کرد: مگر می‌شود مافیا نداشته باشیم؟ ما از دی ماه در حال عوض کردن قراردادها هستیم تا زیرساخت ایجاد همچین مفسده‌ای را از بین ببریم. موضوع دیگر، خریداران ضایعات هستند. برای این هم یک تمهیدات جدی اندیشیدیم و کار در حال دنبال شدن است که إن‌شاءالله بتوانیم بنیادین این موضوع را هم حل کنیم.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

آستارا-آستارا دو محوره می‌شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز که دیروز سفری یک روزه به چابهار و دیگر شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان با هدف افتتاح برخی پروژه های عمرانی داشت، امروز در هیأت دولت گزارشی از آخرین وضعین پیشرفت طرح های زیرساختی و روبنایی بندر چابهار و نیز ابرپروژه راه آهن چابهار زاهدان داشت و بخشی از این گزارش را در حاشیه امروز نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران تشریح کرد و گفت: بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور، قطعه زاهدان به چابهار است که تلاش می کنیم تا اواخر سال آینده این پروژه به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: روز گذشته شاهد عملیات اجرایی قرارداد بین بخش خصوصی با بندر شهید بهشتی چابهار به ارزش ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودیم و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است. دیروز همچنین تصمیم گرفته شد تا فاز دوم توسعه این بندر به کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی با محوریت شرکت‌های حمل و نقل دریایی یا کشتیرانی واگذار شود. در این زمینه مذاکرات خوبی انجام شده تا هر چه سریعتر طرح توسعه فاز ۲ این بندر به وسعت ۴۰ هکتار آغاز شود.

وزیر راه بیان داشت: در چند روز آینده، محور دوم ترانزیتی اصلی کشور در حوزه آستارا به جمهوری آذربایجان به بهره برداری خواهد رسید و تلاش همه دست‌اندرکاران امر، همچنین گمرک، مرزبانی، پلیس گذرنامه و غیره این است تا هرچه سریعتر این محور ترانزیتی وارد مدار فعالیت شود. مطابق اعلام معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را نیز بر عهده دارد، رشد حمل و نقل بین دو کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال میلادی گذشته بیش از ۴۰ درصد و رشد ترانزیت افزون بر ۵۷ درصد بوده است.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف در خصوص رعایت قانون هوای پاک، روی میز رئیس جمهور

علی سلاجقه هم در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۱۴۰۱ اعتباراتی برای اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه های مختلف مصوب شده بود اما در قانون بودجه دیده نشد؛ امسال با این تاکید که چون زمان بودجه ریزی است، این مساله در دستور کار همه دستگاه ها قرار گرفته است.

وی درباره اینکه چرا دستگاه ها به وظایف خود در اجرای قانون هوای پاک عمل نمی کنند گفت: در این زمینه جلسات مفصلی گذاشته شده و آخرین گزارش را در این زمینه به رییس جمهور ارائه دادیم که در آن وضعیت عملکرد دستگاه ها و اینکه در روند اجرای قانون هوای پاک در چه شرایطی قرار دارند، مورد بررسی قرار گرفت. رییس جمهور تمام دستگاه ها را مکلف کرده تا به وظایفشان بر اساس قانون عمل کنند و در اجرای آن نیز از اعتبارات موجود استفاده کنند.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

دسترسی یک شرکت دانش‌بنیان به دانش فنی تولید داروی ذات‌الریه

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری هم امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران از دسترسی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به دانش فنی واکسن پنوموکوک برای درمان بیماری پنومونی یا ذات الریه و واکسن بیماری گوارشی خبر داد و با بیان اینکه بیماری پنومونی باکتریایی (ذات الریه) از ۱۳ ویروس ایجاد می‌شود افزود: وزارت بهداشت از سال ۱۳۹۶ تصمیم گرفت به دلیل آسیب زیادی که این بیماری به بچه‌های کمتر از پنج سال می‌رساند و حتی باعث ۲۰ تا ۳۰ درصد مرگ و میر بیمار می‌شود، این واکسن را به سبد واکسیناسیون ملی اضافه کند ولی به دلیل هزینه و ارزبری زیادی که این واکسن داشت، این کار ممکن نشد.

وی ادامه داد: ولی این شرکت دانش‌بنیان از ۳ ماه قبل به دانش فنی داروی بیماری مذکور به طور کامل رسید و اسناد و مدارک این دانش را به سازمان غذا و دارو ارایه کرده است. امیدواریم دهه فجر مطالعات بالینی این واکسن آغاز و از سال آینده متولدان کشور با این واکسن با قیمت بسیار ارزان واکسینه شوند.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

تقدیر ضمنی جبلی از برنامه‌های شب چله‌ای سیما/ سریال‌های نوروزی با تِم رمضان

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما از دیگر پاسخ‌دهندگان به سؤالات خبرنگاران دولت در حاشیه نشست امروز هیأت وزیران بود و در پاسخ به این پرسش که آیا در شب یلدا جذب مخاطبان رسانه ملی بیشتر از شب‌های قبل بود اظهار داشت: بازدیدکنندگان یلدای امسال از آمار مخاطبان ۳ سال اخیر صدا و سیما در شب یلدا بیشتر بوده است. همکاران ما با دعوت از حدود ۲۵۰ میهمان از اقشار متنوع در شبکه‌های مختلف به خوبی توانستند به وظایف خود عمل کنند و نظرسنجی‌های ما هم نشان می‌دهد که آمار مخاطبان شب یلدای امسال از آمار مخاطبان ۳ سال اخیر بیشتر بوده است.

رئیس رسانه ملی همچنین در این باره که با توجه به اینکه ماه رمضان پایان امسال با تعطیلات نوروزی سال آینده مصادف شده، آیا برنامه‌های ویژه‌ای دارید؟ اظهار داشت: طبیعتا برنامه های ویژه داریم. طبق روالی که سال گذشته داشتیم برنامه های پر مخاطبی در امسال تولید خواهیم کرد. در مجموعه‌های نمایشی هم که امسال داریم تلاش می کنیم مجموعه مناسبتی برای ماه مبارک رمضان آماده پخش شود.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پایان نشست امروز هیأت وزیران میان خبرنگاران آمد و درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای خاتمه دادن به شائبه‌های تقلب در آزمون سراسری گفت: روز گذشته با همکاری و هماهنگی میان قوا مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و فرآیند به گونه‌ای طراحی شد که هم داوطلبانی که آزمون آنها شبهه‌دار است امکان حق اعتراض داشته باشند و هم از حقوق سایر داوطلبان و سایر آحاد مردم و حیثیت دانشگاه صیانت شود. طبق پیش بینی‌ صورت گرفته فرآیند اعتراض و شکایت در هیأت عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود. این یک نمونه تعامل میان قواست که از ورود متقلبان جلوگیری می‌شود و از حقوق داوطلبان دیگر صیانت خواهد شد.

دبیر هیأت دولت ادامه داد: در راستای حمایت حداکثری از تولید داخلی خودرو و توسعه نوآوری و ارتقاء فناوری های روز در حوزه خودروسازی، امروز هیات وزیران با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد تا تعرفه قطعات منفصل انواع خودروهای مختلف را به شیوه‌ای ساماندهی کند تا امکان افزایش حداکثری در تولید خودروهای داخلی فراهم شود. این موضوع سبب حمایت از خودروهایی با حجم موتور پایین‌تر و اقتصادی‌تر خواهد شد. به عبارتی تعرفه‌های خودرویی به شیوه پلکانی به نحوی اصلاح می‌شود که هر چه قدر واردات به سمت خودروی کامل پیش رود، تعرفه گمرکی بیشتر می‌شود.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

تعطیلی شنبه‌ها؟ دولت موافق نیست

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات وزیران گفت: دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است. پیشنهاد دولت همان تعطیلی است که از قبل برای پنجشنبه و جمعه مطرح بوده است.

وی با اشاره به بحث انتخابات و اینکه نمایندگان درگیر حوزه‌های انتخابیه هستند، در خصوص احتمال طولانی شدن بررسی لایحه بودجه سال آینده در صحن مجلس گفت: امیدواریم پیشنهادهای نمایندگان درباره تبصره های لایحه بودجه، مانند سال‌های قبل نباشد زیرا گاهی اوقات چند هزار پیشنهاد مطرح می‌شود که متاسفانه برخی از این پیشنهادها از ناحیه دستگاه‌های اجرایی مطرح و باعث می‌شود موارد اصلی که پیشنهادهای مهم‌تری هستند، لابلای این پیشنهادها ناپدید و نادیده گرفته شود. بنابراین بهتر است نمایندگان به کار کارشناسی که دولت انجام داده اعتماد کنند تا این کار سریع‌تر انجام شود.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

برخورد با بیمارستان‌هایی که پزشکانش زیرمیزی می‌گیرند

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: تعرفه‌های پزشکی هر سال در شورای عالی بیمه بررسی و پیشنهاد آن به هیأت دولت ارسال می ‌شود تا مصوب شود؛ اکنون فرایند تعیین نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای بیمه شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دریافت زیرمیزی پزشکان با توضیح اینکه وزارت بهداشت در این زمینه وظیفه نظارتی دارد اظهار داشت: بیمارستان‌هایی که پزشکان آن زیر میزی دریافت کنند، مواخذه می‌شوند و در زمینه اعتبارسنجی و تمدید پروانه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، در مورد زیرمیزی پزشکان وظیفه وزارت بهداشت نظارت بازرسی و اعلام به مراجع قضایی است که این کار در دست انجام است.

پایانی بر شبهات تقلب در کنکور/ بسته های هدیه اینترنت دولت به مردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha