نبض اقتصاد در ایلام می تپد

ایلام- ایرنا- اقتصاد به عنوان یکی از مولفه‌های مهم و اثرگذار در هر جامعه‌ای به‌شمار می‌رود که حاصل توجه به آن رونق تولید، ایجاد اشتغال و خودکفایی در بخش‌های مختلف و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بی گمان تلاش‌های دستگاه‌ها و مجموعه‌ای خستگی‌ناپذیر لازم است تا در این شرایط اقتصادی که بسیاری از مولفه‌های مهم و اثرگذار از جمله تحریم‌ها، جنگ‌های منطقه‌ای، بحران‌های داخلی و خارجی و همچنین افزایش تورم جهانی، خشکسالی و ده‌ها مورد دیگر بتوان قد علم کرد و ایستاد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با توفیقات ارزنده و مطلوبی که در سخنان اخیر مقام معظم رهبری ۲۰ مولفه را برای تلاش و پیشرفت در دولت سیزدهم برشمرده شد، کسب کند.

اجرای نهضت آرد و نان کامل در راستای سلامت شهروندان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بلافاصله پس از ابلاغ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در خصوص "افزایش کیفیت، غنی سازی، کاهش ضایعات و سلامت نان" این معاونت فعالیت خود را آغاز کرد.

"شهریار عباسی" اظهار کرد: با اعزام گروهی از کارشناسان به استان مرکزی که از سال قبل نهضت احیای آرد و نان کامل را شروع کرده اند همه جوانب را بررسی و به زودی این طرح در استان شروع خواهد شد.

نبض اقتصاد در ایلام می تپد

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهمیت نان در سفره غذایی مردم، سلامت آن از هر نظر تامین شود تا شاهد کاهش بسیاری از بیماری‌های گوارشی در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: یک نان کامل با آرد سبوس دار و کامل هرچند دارای رنگ تیره است اما غنی از املاح بوده و به حفظ سلامت مردم کمک می کند.

عباسی در ادامه به تلاش های مجموعه اقتصادی در حوزه تنظیم بازار، کارگروه آرد و نان، مرز و توسعه صنعت و اقتصاد اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات تمام تلاش خود را بکار بستیم در نبود زیرساخت های مناسب ذخیره کالا با کمبود کالا مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: بدون شک تلاش های شبانه روزی بسیاری از مسئولان برای تامین و تهیه کالاهای اساسی، رونق اقتصادی، فعال‌سازی واحدهای تولیدی، رفع مسایل و مشکلات صورت می گیرد که نباید از چشم رسانه‌ها و مردم پنهان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: امیدواریم که بیان گوشه‌ای از اقدامات انجام گرفته و نتایج مطلوبی که در شاخص‌ها و ارزیابی‌های ملی در حوزه اقتصادی کسب کرده ایم، خود گویای این ادعا باشد.

عباسی ادامه داد: بر اساس اعلام آمارهای اقتصادی کشور، استان ایلام در بسیاری از این آمارها در مسیر رشد و بهبودی و در بالاترین رتبه‌ها قرار دارد و این امر نشان از تغییراتی است که با اراده دولت سیزدهم و مدیران سختکوش آن رقم خورده است.

نبض اقتصاد در ایلام می تپد

وی ادامه داد: کسب رتبه اول ایجاد اشتغال با اعلام شورای عالی اشتغال کشور، رتبه اول تسهیل فضای کسب و کار با اعلام مرکز آمار ایران، رتبه اول کاهش ضریب جینی در حوزه روستایی با اعلام مرکز آمار کشور و وزارت کشور، رتبه اول ساماندهی امور جوانان به اعلام وزارت ورزش، رتبه اول نهضت آبرسانی به روستاها به اعلام بسیج سازندگی و رتبه اول پرداخت تسهیلات ازدواج به اعلام بانک ملی کشور نتایج عملکرد حوزه اقتصادی استان است.

عباسی، کسب رتبه برتر کاهش ضریب جینی در حوزه شهری با اعلام مرکز آمار و وزارت کشور، رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رتبه ۵ جذب سرمایه‌گذاری خارجی به اعلام وزارت کشور، رتبه اول مرزهای زمینی کشور در صادرات غیرنفتی از مرز مهران به اعلام گمرکات کشور، رتبه ۵ جذب تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ به اعلام دستگاه‌های مشمول بخشی دیگر از توفیقات حوزه اقتصادی برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: همچنین استان ایلام جزو هفت استان برتر کشور در تولید گندم با رشد ۸۶ درصدی به ادعای وزارت جهاد کشاورزی و رتبه ۹ کشور در رشد اقتصادی به اعلام سازمان برنامه و بودجه بوده است.

وی، ارتقای ۱۱ پله ای استان در رفع موانع تولید با اعلام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، بهبود ۱۳ پله‌ای تورم در استان با اعلام مرکز آمار کشور و فعال‌سازی ۱۰۶ واحد راکد به ادعای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور را از دیگر موفقیت‌های ارزنده این حوزه اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: راه‌اندازی منطقه آزاد مهران، پارک پلی پروپیلن، بازارچه های مرزی هلاله شمالی و مرز مهران، افتتاح فاز اول سامانه گرمسیری، فاز دوم پالایشگاه، تکمیل و راه اندازی کارخانه‌های سرمایه گذاری خارجی در ملکشاهی، پتروشیمی هلیلان و دهلران و پالایشگاه ایوان و ده‌ها مورد فعالیت اقتصادی دیگر گوشه‌ای تلاش‌های این مجموعه برای ارتقا سطح استان مرزی ایلام است.

وی ابراز امیدواری کرد که مجموعه این تلاش‌ها در کانون توجه رسانه‌ها به منظور معرفی بیشتر خدمات به مردم قرار بگیرد.

استان ایلام با دارا بودن ظرفیت های مهمی در حوزه منابع زیرزمینی، نفت و گاز، گردشگری، دامداری، مرز مهران و تردد زوار عتبات عالیات از این استان می تواند در حوزه رونق اقتصادی افق های روشنی داشته باشد.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha