روند اجرایی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری تسریع می‌شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور به این استان گفت: با دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی، روند اجرایی پروژه راه‌آهن این استان تسریع می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در خصوص نشست خود با وزیر راه و شهرسازی در این وزارتخانه در هفته جاری، تاکید کرد: در این نشست وزیر نیز بر تسریع در اجرای راه‌آهن استان تاکید داشت.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی همچنین دستورات ویژه‌ای برای کمک در تخصیص اعتبارات و اجرای طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری به معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی صادر کرد.

حیدری تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی برای ارتقای وضعیت جاده‌های چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در حوزه راه‌های روستایی و چهارخطه‌ها دستورهای ویژه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا، قطعه نخست از ایستگاه مبارکه اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردیال و قطعه سوم و چهارم از گردنه زردیال تا شهرکرد در حال اجراست.

طول مسیر طرح ۹۲ کیلومتر است و ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل دارد.

عملیات مطالعه و اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

این طرح با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری طرح نهضت ملی از مهم‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم این استان است.

در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha