روایت نیوزویک از ناکارآمدی تحریم‌های غرب علیه روسیه

تهران-ایرنا- نیوزویک با استناد بر سایت خبری-تحلیلی "گزارش‌های مهم" نوشت: سربازان روسی با وجود تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که از آغاز جنگ روسیه و اوکراین از سوی آمریکا و متحدانش علیه مسکو، ‌اعمال شده است، همچنان از تجهیزات نظامی ساخت غرب در میدان‌های جنگ استفاده می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، ‌در حالی که کشورهای غربی به حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین ادامه می‌دهند، روسیه با تحریم‌های اقتصادی گسترده غرب و کنترل صادرات توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دیگر متحدانش مواجه بوده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، اواخر هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن زنجیره تامین نظامی روسیه با تمرکز بر نهادهایی که فروش نیمه هادی و سایر فناوری‌ها به روسیه را تسهیل می‌کنند، اعلام کرد.

نیوزویک به نقل از یک مقام دولت بایدن نوشت که آمریکا این را یک گام مهم رو به جلو در محدود کردن توانایی روسیه برای دور زدن تحریم‌ها و کنترل صادرات می داند.

در حالی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند روسیه به‌طور فزاینده‌ای در تجارت اقتصادی جهانی منزوی شده، ‌سایت‌ خبری تحقیقی روسی به‌نام "گزارش‌های مهم" (Important Stories) خلاف این ادعا را نشان داده و تاکید کرد برخی از تک‌تیراندازان ارتش روسیه همچنان از سلاح‌های ساخت غرب در جبهه مقدم جنگ در اوکراین استفاده می‌کنند.

این سایت خبری-تحلیلی با اشاره به چندین ویدیوی یوتیوب که در آن نیروهای روسی را در حال استفاده از تجهیزات غربی نشان می‌دهد، یک تک تیرانداز روسی را به تصویر می‌کشد که از اسلحه مجهز به دوربین لئوپولد (Leupold) استفاده می‌کند. شرکت مشهور لئوپولد تولیدکننده انواع دوربین‌های شکاری و تفنگ است که تجهیزات دیده بانی، دوربین‌های تک‌چشمی تفنگ‌های آمریکایی را در بیورتون، اورگان تولید می‌کند. در ویدئوهای دیگر این سایت تک‌تیراندازان روسی با انواع سلاح‌های آمریکایی و اروپایی دیده می‌شوند.

بر اساس سایت خبری تحلیلی "گزارش‌های مهم" که به داده‌های گمرک روسیه استناد می‌کند، حدود ۱۶ میلیارد روبل معادل ۱۷۳ میلیون دلار سلاح، بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به روسیه وارد شده است. در این گزارش به دو فروشگاه آنلاین فروش سلاح، ‌مستقر در روسیه، اشاره شده است که عامل واردات این سلاح‌ها بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha