کارشناس حوزه خانواده: بانوان ایرانی قله‌های موفقیت را فتح خواهند کرد

تهران - ایرنا - کارشناس مطالعات زنان و خانواده گفت: بانوان ایرانی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های متعددی برخوردار هستند که می توانند قله‌های موفقیت را با تلاش خود فتح خواهند کرد.

رقیه سادات مؤمن در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با جمعی از بانوان در آستانه هفته بزرگداشت مقام زن، با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدارها، اظهار داشت: تعداد و کیفیت این دیدارها نوید خوبی برای جامعه زنان دارد.

وی با بیان اینکه رشد علمی، فکری و اجتماعی بانوان در دیدار امسال نسبت سایر دیدارها مشهود بود به طوری که این دیدارها هر سال بهتر از سال قبل برگزار می شود، ادامه داد: تنوع موضوعاتی که در دیدار امسال مطرح شد و نگاه دقیق رهبر انقلاب به موضوعات و مسائل، همه برآیند خوبی داشت.

این کارشناس مطالعات زنان و خانواده، با اشاره به مواردی که در حضور رهبر انقلاب به آن پرداخته شد، خاطرنشان کرد: لزوم تنقیح قوانین و مقرارت حوزه زن و خانواده، سیستم افتراقی قانونگذاری در حوزه زن و خانواده، پیگیری قوانین و لوایحی که رهبر انقلاب نسبت به پیگیری، تصویب و اجرای آن دستور مستقیم دادند از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

مومن تاکید کرد: در بین بانوان کشور قابلیت‌ها و استعدادهای خیلی خوب و روزافزونی وجود دارد که به زودی این قابلیت‌ها به ثمر می رسد و روزهای نوید بخشی در آینده خواهیم داشت.

وی آینده جامعه زنان ایران را بسیار عالی توصیف کرد و یادآور شد: بانوان و دختران توانمند و با قابلیتی در ایران داریم که قلل موفقیت را فتح خواهند کرد.

کارشناس حوزه خانواده: بانوان ایرانی قله‌های موفقیت را فتح خواهند کرد

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی هفتم دی ماه در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران، ‌به تبیین دیدگاه منطقی و عقلانی اسلام درباره ابعاد مختلف حضور زنان در خانواده و فعالیت نامحدود آنان در اجتماع، ‌سیاست و مدیریت‌های سطوح گوناگون پرداختند و تاکید کردند: در اسلام راه هر نوع فعالیت اجتماعی برای زنان هم‌چون مردان باز است به شرط رعایت دو حساسیت مهم یعنی موضوع خانواده و مراقبت از خطر جاذبه‌های جنسی.

ایشان شایسته‌سالاری را تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان دانستند و گفتند: در جایی مانند وزارت یا نمایندگی مجلس اگر بانوی مجرّب و کارآمد بهتر و شایسته‌تری وجود دارد، از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدّی او وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha